تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۵۴۲۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم کرمان در مجلس:

مشکلات معادن زغال سنگ رفع شود/ لزوم استفاده از ظرفیت‌های صادرات

نماینده مردم کرمان در مجلس خواستار استفاده از ظرفیتهای صادراتی برای حل مشکل معادن و صنعت زغال سنگ در کرمان شد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابرهیمی ظهر شنبه در نشست هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون در کرمان اظهارداشت: یکی از مهمترین درخواست‌های ما در سال‌های اخیر بالفعل کردن ظرفیت معادن و تولید ثروت از این معادن و جلوگیری از خام فروشی بوده است.

وی ادامه داد: معادن زغال سنگ در کنار فولاد در کرمان می‌تواند جلوی خام فروشی را بگیرد و در این راستا نیاز به برنامه ریزی و جهت دهی مناسب در کنار حمایت از معادن داریم.

وی با ابراز تأسف از مشکلات موجود در بخش معادن گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که از بروز مشکلات پیشگیری کرد نه اینکه بعد از بروز مشکل در صدد چاره جویی برآمد.

پور ابراهیمی افزود: این روز‌ها شاهد بروز مشکلاتی در سطح جهان در خصوص تأمین انرژی هستیم و کشور ما که مهد انرژی است باید از این فرصت استفاده کند و زغال سنگ نیز در همین دسته است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت جهانی زغال سنگ می‌تواند فرصت مناسبی برای تأمین نقدینگی در این بخش و پایان دادن به مشکلات معادن زغال سنگ در استان کرمان باشد.

وی افزود: بررسی و احصا مشکلات معادن زغال سنگ و برنامه ریزی برای رفع ان‌ها باید در دستور کار باشد، زیرا این یک پتانسیل اقتصادی برای استان است که باید بالقوه شود نه اینکه به مشکلی برای استان تبدیل شود.

پور ابراهیمی گفت: صادرات زغال سنگ در شرایط کنونی بازار می‌تواند فرصتی بی نظیر در اختیاز استان قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده