تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۵۸۶۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل صندوق فولاد:

۱۸۰۰ کارگر زغال سنگ کرمان خلاء بیمه‌ای دارند

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور با بیان اینکه شرکت معادن زغال سنگ کرمان سه هزار کارگر دارد که نزدیک به یکهزار و ۸۰۰ نفر از آنان دچار خلا بیمه‌ای هستند، گفت: اکنون زمان بازنشست شدن این افراد است، اما به علت خلا بیمه‌ای این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش می‌متالز، حسین عامریان روز یکشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: بیمه این افراد در مقطعی پرداخت نشده وگرنه باید تاکنون بازنشست تامین اجتماعی می‌شدند و برای بازخرید کردن آنان به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه نتوانستیم با خرید بیمه‌ای این افراد را بازنشست کنیم اظهار داشت: در این بخش نیازمند حمایت استانداری کرمان هستیم، زیرا با این کار ضمن استخدام کارگران جدید، می‌توانیم استخراج معادن زغال سنگ و میزان تولید را افزایش دهیم.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد کشور با بیان اینکه به این حوزه بی توجهی شده است گفت: زغال سنگ کرمان همچنین نیاز به تجهیزات و سرمایه گذاری دارد، ضمن آنکه بایستی دانش بنیان دانش روز را به این معادن وارد کنیم که نیاز به همتی جهادی دارد و از صندوق بازنشستگی فولاد کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: تاکنون سابقه نداشته اعضای هیات مدیره صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور به استان کرمان بیایند لذا طی این سفر از نزدیک کار‌ها پیگیری و مسایل رفع می‌شود.

عامریان یادآور شد: شرکت معادن اسفندقه در ارزوییه قرار گرفته که کرومیت و منگنز تولید می‌کند، ارزوییه در نقطه خاصی از استان کرمان قرار گرفته که دچار محرومیت است و احداث مجموعه ارزشمند معادن اسفندقه در این منطقه نیازمند جذب سرمایه گذاری جدید است.

وی با تاکید بر اینکه لازمه انجام سرمایه گذاری جدید تامین امنیت و شرایطی خاص است گفت: ارزوییه به دلیل بعد مسافت از مرکز استان کرمان دور است لذا باید شرایطی را فراهم کنیم که جهشی در تولید و اشتغال این منطقه صورت گیرد.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد کشور افزود: مردم ارزوییه حقشان این نیست و در شرایط فعلی با توجه به محرومیت منطقه نیاز به حمایت موثر دارند.

خیلی‌ها برای معادن ارزوییه کیسه دوخته‌اند

وی با بیان اینکه اکنون بحث امنیتی مطرح است، تصریح کرد: خیلی‌ها برای معادن ارزوییه کیسه دوختنه اند و سال‌ها از این معادن می‌برند و اگر بخواهیم بازی‌ها را برهم بزنیم کاری دشوار است، اما ما جلوی این افراد می‌ایستیم که هزینه دارد.

عامریان ادامه داد: در زغال سنگ کرمان و معادن اسفندقه این شرایط وجود دارد و نیاز داریم مدیران استانی پشت ما باشند.

رضایتمندی بین بازنشستگان فولاد ایجاد کردیم

وی با اشاره به جامعه هدف صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در حوزه بازنشستگی کرمان گفت: ما به آنان خدمات ارائه می‌دهیم؛ در برخی استان‌ها تجمعاتی داشتیم و شعار‌های ساختار شکنانه سرداده شد لذا ظرف چند ماه تدابیری اندیشیدیم که کاملا جریان برعکس شد.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی فولاد کشور ادامه داد: بازنشسته‌ها جمع شدند و خطاب به نمایندگان مجلس از دولت حمایت کردند فعلا آرامشی ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: با وجود نارضایتی‌ها، رضایتمندی را در بین شرکت‌ها و بازنشستگان صندوق بازنشستگان فولاد کشور ایجاد کردیم که سرمایه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود.

استانداری کرمان مشکلات خلاء بیمه‌ای کارگران زغال سنگ را پیگیری می‌کند

استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: بهره برداری از برخی معادن و بروزرسانی دانش آنان از گرفتاری‌های معادن استان کرمان به شمار می‌رود که چند راهکار دارد؛ که در این زمینه حضور مسئولان ملی و شنیدن مشکلات کارگری می‌تواند بخشی از مشکلات را رفع کند.

محمدمهدی فداکار افزود: ما نیز ضمن پشتیبانی از فعالیت‌های تولیدی صنایع و معادن استان کرمان، تسهیلاتی به آنان پرداخت می‌کنیم تا کار‌ها را پیش ببریم، ضمن اینکه سرمایه گذاری و بروزرسانی تکنولوژی و ارتباط با سایر مجموعه‌ها برای واحد‌های معدنی راهگشاست.

وی با اشاره به مشکلات خلاء بیمه‌ای کارگران زغال سنگ کرمان ابراز داشت: این مسایل را از مراجع مربوطه پیگیری می‌کنیم که این مشکل رفع شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده