تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۵۹۱۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایمنی معادن زغال‌سنگ کرمان در اولویت است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ استان کرمان گفت: یکی از مهمترین کار‌ها ایمنی معادن است، چون زغال‌سنگ یکی از پرخطرترین معادن کشور است.

به گزارش می‌متالز، حسین عامریان در دیدار اعضای هیأت مدیره شرکت زغال‌سنگ کرمان اظهار کرد: یکی از بحران‌های صندوق بازنشستگی فولاد، شرکت زغالسنگ بود که با این مدیریت جهادی توانست این بحران‌ها را به نحو احسن برطرف کند.

عامریان از مدیرعامل و اعضا هیات مدیره درخواست کرد که در رفع سایر مشکلات قشر زحمتکش کارگر تمام تلاش و توان خود را به‌کار گیرند.

عامریان افزود: دنبال راه حل‌های بنیادی، سریع و کم هزینه باشید و اتاق فکر برای طرح‌های پیشنهادی تشکیل بدهید.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: در خصوص جذب نیروی انسانی برای معدن هرچه سریع‌تر باید سازکار جذب را مشخص و بعد از تایید اعضای هیات مدیره و مدیرعامل زغال‌سنگ کرمان جهت تایید نهایی و انجام امورات لازم و تایید مدیرعامل به صندوق ارسال کنید.

وی خاطرنشان کرد: صندوق فولاد و شرکت دالاهو تمام حمایت خودرا از طرح‌های پیشنهادی و کارشناسی شده انجام می‌دهد.

عامریان به مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ دستور داد که به‌دنبال تامین منابع مالی باشد و وضعیت فعلی زغال‌سنگ کرمان که بیشتر حالت کارگاه‌داری دارد تا معدن‌داری، را اصلاح و گفت: حتما باید نسبت به طرح‌های رو به رشد همکاری لازم را داشته باشد و از طرح‌های جدید و تاثیرگذار حمایت شود.

محسن شریفی مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ کرمان هم گزارشی از عملکرد سال گذشته این شرکت را مطرح و اظهار داشت: فروش زغال و قرارداد‌های فروش زغال، کاهش جریمه‌های شرکت از ۸ میلیارد به ۲ میلیارد، نصب سیستم نظارت (مانیتورینگ) و تجهیز و بروزرسانی معادن، تاسیس واحد مکانیک که تمام مسئولان فنی را شامل شود را پیگیری کردیم.

وی تصریح کرد: دو طرح نیمه مکانیزه و مکانیزه برای معدن هجدک است که بتوانیم به‌صورت مکانیزه و دستگاه خروجی بگیریم و انجام مکانیزه هزینه بر است، ولی باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ کرمان عنوان کرد: در زمینه مجموعه اداری و ستادی بهینه‌سازی خوبی انجام دادیم و از مهمترین کار‌ها در حال انجام، زمان‌بندی در اخذ مجوز‌ها و سرعت‌بخشیدن در اخذ مجوز‌های معادن زغال حرارتی و ... است.

شریفی بیان داشت: یکی دیگر از مهمترین کار‌ها ایمنی معادن است، چون زغال‌سنگ یکی از پرخطرترین معادن کشور است.

وی از چالش‌های پیش روی شرکت زغال‌سنگ کرمان به تولید و نیروی انسانی که سالیان سال کار کرده و باید بازنشسته شود اشاره کرد و افزود: مشکل نقدینگی سرمایه در گردش یکی دیگر از این موارد است و کارخانه هزینه دارد و عملا نمی‌تواند از حداکثر ظرفیت خود استفاده کند.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ کرمان گفت: مشکل تهیه چوب را باید برطرف و همچنین بحث تجهیز معادن و کارخانه که باید بتوانند با حداکثر توان کار کنند را دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده