تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۵۵۱۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم کرمان و راور اعلام کرد

امکان ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی در بخش زغال سنگ کرمان به شرط تامین اعتبارات

‌می‌متالز - نماینده مردم کرمان و راور گفت: با تامین اعتبارات و کمک‌های لازم به زیرساخت‌های بخش معادن زغال سنگ در استان به راحتی می‌توانیم در سال‌جاری بین سه تا پنج هزار شغل در این بخش ایجاد کنیم.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی در نشست شورای معادن استان کرمان مطرح کرد: مشکل خلاء بیمه‌ای کارگران زغال سنگ در سال‌های گذشته باید مرتفع شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت ظرفیت حوزه دانش بنیان در استان کرمان افزود: قانون برنامه ششم یک سال دیگر تمدید شد و می‌توانیم از تمامی احکامی که در حوزه صنعت و معدن در این برنامه وجود دارد استفاده کنیم.

پورابراهیمی گفت: با تامین اعتبارات و کمک‌های لازم به زیرساخت‌های بخش معادن زغال سنگ در استان به راحتی می‌توانیم در سال‌جاری بین سه تا پنج هزار شغل در این بخش ایجاد کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: کل زغال سنگ بخش دولتی و خصوصی معادل ۲۰ تا ۲۵درصد کک سازی‌های کشور است. مشکل خلاء بیمه‌ای کارگران زغال سنگ در سال‌های گذشته باید مرتفع شود با این مهم حدود سه هزار بازنشسته داریم که به راحتی سه هزار نفر دیگر جایگزین این نیرو‌ها می‌شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یکی از معضلات بحث‌های زیست محیطی در استان است و توسعه بدون زیست محیط ارزش ندارد بلکه توسعه فعالیت‌ها باید با شاخص‌های زیست محیطی باشد.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده