تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۸
بازدید: ۴۳۰
کد خبر: ۲۴۷۰۵۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

لزوم شفاف سازی در شرکت‌های تحت پوشش صندوق بازنشستگی فولاد

‌می‌متالز -مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد گزارشی از شرکت‌های زیر محموعه خود به مردم ارائه کند چرا که وی در اظهارات خود به شفافیت تاکید دارد.

به گزارش می‌متالز، چند هفته‌ای است که علی بابایی جانشین رضا علائی در گروه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی فولاد (شرکت بین المللی فولاد تجارت دالاهو) شده و مدیر عاملی این گروه را عهده دار است.

 در حال حاضر علی بابائی سرپرست، علی احمدی رئیس هیات مدیره، و بهبود بهی زادی، مهدی مهدویان صدر و میثم نصیری اعضای هیات مدیره این شرکت هستند.

حسین عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، سرپرست جدید شرکت را مدیری جهادی، فعال و دارای سوابق مدیریتی عملیاتی و موثر در احیای و بهبود وضعیت شرکت ه مفری کرده است که جا داشت رزومه علی احمدی از سوی عامریان یا سایت اینترنتی صندوق فولاد اعلام می‌شد چرا که وزیر کار هم بر تجربه موفق در انتصاب‌ها تاکید فراوان دارد.

سنگ آهن مرکزی ایران، زغال سنگ کرمان و معادن اسفندقه از شرکت‌های مدیریتی این گروه بوده و فولاد آلیاژی ایران، فولاد خراسان و صنایع نسوز آذر از شرکت‌های غیر مدیریتی این گروه می‌باشند.

شرکت بین‌المللی فولاد تجارت دالاهو از آبان ماه سال ۹۰ فعالیت خود را شروع کرده و از تیرماه سال ۱۳۹۷ به‌عنوان بازوی عملیاتی صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در امر مدیریت بهینه و مرکز شرکت‌ها به‌عنوان هلدینگ معدنی فعالیت خودر ا آغاز نمود. بدین منظور مقرر شد تا دارایی‌های صندوق بازنشستگی فولاد (شرکت‌های معدنی گروه) به این شرکت منتقل و عملیات مدیریت و راهبری آن در شرکت بین‌المللی فولاد تجارت دالاهو انجام گیرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در مراسم معارفه مدیرعامل و هیات مدیره جدید شرکت زغالسنگ کرمان پرسیده بود:' پرسش اساسی این است که چرا شرکت زغالسنگ کرمان در میان همه شرکت‌های زغالسنگ کشور، تنها شرکت زیان ده است؟ 'سوالی که بیانگر این است که مدیران دولت مردمی به دنبال تحول واقعی هستند. البته کاش آقای عامریان کمی درباره این چرایی توضیح می‌داد. البته باید گفت عامریان در بین مدیران عامل صندوق‌های زیر مجموعه وزارت کار عملکرد قابل قبول تری تا کنون داشته است.

البته جا دارد که مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد گزارشی از شرکت‌های زیر محموعه خود به مردم ارائه کند چرا که وی در اظهارات خود به شفافیت تاکید دارد بنابراین مردم به خصوص اعضای این صندوق باید بدانند وضعیت صندوق بازنشستگی فولاد با چند سال بعد چه تغییر محسوسی داشته است.

این که هر شرکتی با توجه به ظرفیت خود باید سودی معقول و منطقی داشته باشد موضوعی بدیهی است بنابراین نمی‌توان فقط با گفتن میزان افرایش تولید، افزایش فروش و سود شرکت به موضوعات کلی بسنده کرد.

نظام ارزیابی عملکرد مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی فولاد از دیگر مواردی است که به نظر می‌رسد باید در دوره جدید مورد توجه درست مدیران صندوق قرار گیرد.

منبع: عصر خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده