تاریخ: ۲۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۴۵۷۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ضرورت سرمایه‌گذاری شهرداری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان/ انجام مطالعات ۶۰ طرح توجیه‌پذیر در منطقه

‌می‌متالز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر به بحث سرمایه‌گذاری شهرداری در منطقه پرداخت و گفت: این مهم می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال، به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری به‌ ویژه در حوزه معدن و مواد معدنی منجر شود.

به گزارش می متالز، روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان در منطقه ویژه، به هدف گذاری منطقه در دوره جدید مدیریت اشاره کرد و محوریت سرمایه‌گذاری منطقه را شرکت ملی صنایع مس ایران دانست.

وی اظهار کرد: شرکت کانی مس دو پروژه در منطقه شروع کرده که یکی از آن طرح روکش لاستیک ماشین‌آلات سنگین است و مجری پروژه مواد شیمیایی شده است و همچنین شرکت اولنگ قرار است تعمیر ماشین‌آلات سنگین را در منطقه راه‌اندازی کند که اگر این اتفاق افتاد، مقدمه‌ای برای مونتاژ ماشین‌های معدنی خواهد بود و کم‌کم در کنار آن قطعه‌سازی راه‌اندازی شده و این صنعت رونق می‌گیرد.

بهرامشاهی حضور هولدینگ‌های حاکمیتی ازجمله صندوق بازنشستگی، فولاد، سازمان اقتصادی کوثربنیاد برکت، ، بنیاد مستضعفان و مجموعه‌هایی که وابسته به حاکمیت هستند را تضمین‌کننده اقتصاد پایدار منطقه دانست و افزود: کارگروهی در تهران تشکیل شده که ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه را به‌صورت کارشناسی شده مطرح و سرمایه‌گذارانی وجود دارد که به‌شدت علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی هستند

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ادامه داد: اگرچه پذیرش تغییر از کشاورزی به سمت صنعت برای کشاورزان سخت است، اما با سرمایه‌داران شهرستان ارتباط گرفتیم و با تبیین ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه تمایل به سرمایه‌گذاری در منطقه پیدا کردند.

وی عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ طرح بررسی کردیم و مطالعات اولیه ۶۰ طرح انجام شده که به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم و شهرداری رفسنجان می‌تواند یک یا چند طرح از این طرح‌ها را که توجیه اقتصادی دارند، انتخاب و در منطقه سرمایه‌گذاری کند.

بهرامشاهی همچنین راه‌اندازی مرکز آموزش جوارکارگاهی منطقه ویژه، پژوهشکده نوع 3 منطقه؛ راه‌اندازی پیست موتورسواری و اتومبیلرانی، ایجاد محور گردشگری، اتصال خط ریلی به منطقه و ایجاد ترانزیت مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، راه‌اندازی صندوق پسته و... را از برنامه‌های پیش رو برشمرد که کارهای اولیه آن صورت گرفته و بخشی به مرحله اجرا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه آب و برق دو زیرساخت مهم سرمایه‌گذاری هستند، افزود: برای دوهزار هکتار منطقه ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب پیش‌بینی شده که در حال حاضر مجوز برداشت ۱۸ لیتر در ثانیه داریم، ضمن اینکه کارگروه آب منطقه را نیز تشکیل داده‌ایم که مباحث آن را دنبال می‌کنند.

بهرامشاهی در ادامه راه آزادسازی ظرفیت شرکت مس در حوزه اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی را منطقه ویژه دانست و گفت: مس باید نقش خود را پررنگ‌تر ایفا کند و ما هم برای رونق و توسعه منطقه با قدرت ادامه می‌دهیم.

وی به بحث سرمایه‌گذاری شهرداری در منطقه پرداخت و تصریح کرد: این مهم می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال، به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری به‌ویژه در حوزه معدن و مواد معدنی منجر شود.

بهرامشاهی در همین رابطه گفت: شهرداری شهربابک برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسجان درخواست داده است.

استقبال رئیس شورای شهر از پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری شهرداری در منطقه ویژه

سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را یک فرصت خیلی خوب برای شهرستان دانست و اظهار کرد: علی‌رغم ایجاد آلایندگی‌ها در حوزه آب، خاک و هوا از ناحیه مس، بهره‌مندی ما از مس خیلی کم است و انصافا باید بیش از این پای کار می‌آمد.اگرچه در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی پای کار است، اما قطره‌چکانی است. وی اضافه کرد: با وجود مس نباید در شهرستان این حجم بیکار داشته باشیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: نگاه ما باید به مجموعه شهرستان نگاه کلان باشد که در آینده بحث اشتغال حل شود که اگر این مشکل حل شد، خیلی از موانع و آلام مردم برطرف می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان ابراز کرد: از پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری شهرداری در منطقه ویژه اقتصادی استقبال می‌کنیم، چراکه ما نباید به‌دنبال شهرفروشی باشیم، بلکه باید درآمدهای پایداری برای شهرداری تعریف کنیم که در آینده با مشکل مواجه نشویم و یکی از راه‌های آن سرمایه‌گذاری و تولید است.

منبع: خبرگزاری فارس استان کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده