تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۱۵۰۹۷۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

عملیات اجرایی تصفیه‌خانه مرکزی آب رفسنجان

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران: عملیات اجرایی تصفیه‌خانه مرکزی آب رفسنجان بزودی آغاز می‌شود.
عملیات اجرایی تصفیه‌خانه مرکزی آب رفسنجان

به گزارش می متالز، در بازدید معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو از مجتمع مس سرچشمه، از قطعی‌شدن طرح تصفیه‌خانه مرکزی آب رفسنجان خبر داد و گفت: پس از انجام کارهای مهندسی، به‌زودی عملیات اجرایی طرح آغاز می‌شود تا پس از بهره برداری مردم رفسنجان بتوانند از آب بهداشتی و تصفیه‌شده بهره‌مند شوند.

راه اندازی کارخانه مواد شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نوید دیگری برای افزایش اشتغال در رفسنجان بود که سعدمحمدی آن را مطرح و تأکید کرد: با راه‌اندازی این کارخانه کل مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانه کنسانتره تأمین و از خروج ارز جلوگیری خواهد شد.

وی وعده داد: ورزشگاه 15هزار نفری شهدای صنعت مس رفسنجان تا 6ماه آینده و بیمارستان 50 تختخوابی مس با حضور وزیر صمت افتتاح می شود.

سعدمحمدی با اشاره به افزایش 16درصد تولید آند نسبت به مدت مشابه پارسال افزود: تا 9ماهه اول امسال 207هزار تُن کاتد تولید شده که 9درصد از پارسال جلوتر است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران یادآور شد: هفته گذشته شرکت ملی مس به رتبه دوم شرکت‌های بورسی کشور ارتقا یافت و امید است در آینده نزدیک به شرکت اول بوررسی کشور تبدیل شود.

اردشیر سعدمحمدی با اشاره به طرح‌های شرکت مس افزود: معدن دره‌زار فعال شده و سال آینده 150هزار تُن کنسانتره تولید خواهد کرد و در این معدن حدود 6هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو هم در بازدید رییس هیات عامل ایمیدرو از مجتمع مس سرچشمه گفت: مواد معدنی ظرفیت بالایی در توسعه اقتصادی کشور دارد و هدف از بازدید امروز حمایت بر سرعت‌بخشیدن به اجرای پروژه‌هاست.

وجیه‌الله جعفری خاطرنشان کرد: برای کمک‌ها و توسعه‌های اجتماعی شرکت مس طرح های مختلفی را در استان های دیگر از جمله در حوزه اکتشاف پیگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه بازدید رئیس هیات‌عامل ایمیدرو و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از مجتمع مس سرچشمه گفت: استان کرمان بهشت معادن است و در حالی که کشور از این معدن هم در حوزه ارزآوری هم اشتغال بهره مند می‌شود، مردم منطقه هم انتظاراتی از شرکت مس در حوزه خدمات اجتماعی و اشتغال دارند که امید است این انتظارات برآورده شود.

عناوین برگزیده