تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۵۴۳۰۳
زارع‌پور:

۷۰ درصد شبکه ملی اطلاعات امسال اجرایی می‌شود/ برنامه وزارت ارتباطات برای افزایش یک درصدی سهم اقتصاد دیجیتال از کل تولید ناخالص ملی

‌می‌متالز - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اجرایی شدن ۷۰ درصد شبکه ملی اطلاعات در سال جاری یکی از برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه متبوعش است، گفت: تلاش می‌کنیم که در سال جاری یک واحد درصد به سهم اقتصاد دیجیتال از کل تولید ناخالص ملی افزوده شود.

به گزارش می‌متالز، عیسی زارع‌پور پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در جلسه امروز گزارشی از اقدامات انجام شده در محور‌های مختلف طی ۷ ماه گذشته و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۱ ارائه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای فاز‌های مختلف شبکه ملی اطلاعات را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارتخانه تحت امرش دانست و افزود: براساس هدف‌گذاری‌های انجام گرفته، مقرر است حدود ۷۰ درصد شبکه ملی اطلاعات امسال اجرایی شود.

وی با بیان اینکه پرژوه راهبردی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها که می‌تواند سرعت دسترسی مردم به اینترنت و شبکه را چندین برابر کند، در دست انجام است، اضافه کرد: عملیاتی کردن ۵ میلیون پورت پرسرعت در نقاط مختلف یکی دیگر از هدف‌گذاری‌های وزارت ارتباطات است.

این عضو کابینه سیزدهم در تشریح اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه حوزه فضایی، توضیح داد: امسال تثبیت تزریق ماهواره به لایه لئو (مدار‌های حدود ۵۰۰ کیلومتری) انجام می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در دست پرتاب داریم، ادامه داد: ان‌شاءالله جمهوری اسلامی ایران باید به زودی به یکی از صادرکنندگان خدمات فضایی منطقه و کشور‌های اسلامی تبدیل شود، زیرا ما جزو ۱۰ کشوری هستیم که از یک سو توان ساخت ماهواره بومی را داریم و از سوی دیگر نیز پرتاب آن با پرتابگر بومی انجام می‌شود.

زارع‌پور با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه اقتصاد دیجیتال، گفت: تلاش می‌کنیم که در سال جاری یک واحد درصد به سهم اقتصاد دیجیتال از کل تولید ناخالص ملی افزوده شود؛ کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت محوریت تحقق این مهم را برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده