تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۵۴۴۷۴

گزارش وزیر ارتباطات به مجلس/ امسال ۴ یا ۵ ماهواره ایرانی به فضا پرتاب می‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به گزارش وزیر ارتباطات به این کمیسیون گفت: آقای زارع‌پور اعلام کرد که امسال در حوزه فناوری فضایی، تا آخر سال ۴ یا ۵ پرتاب ماهواره خواهیم داشت.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: آقای زارع‌پور در این جلسه در پنج محور به ارائه گزارش عملکرد ۶ ماه اخیر این وزارتخانه و برنامه‌های ۱۴۰۱ آن پرداخت.

وی افزود: از مهم‌ترین محور‌های گزارش وزیر ارتباطات در جلسه امروز، موضوع شبکه ملی اطلاعات بود که بر این اساس، اجرای مصوبات بر زمین مانده شورای عالی فضای مجازی در دولت قبل، در دستور کار وزارتخانه قرار دارد تا زیرساخـت‌های تکمیل شبکه ملی اطلاعات با سرعت بیشتری فراهم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر ارتباطات همچنین آخرین اقدامات انجام شده در حوزه فناوری فضایی در این وزارتخانه را تشریح کرد و با اشاره به خروج از رکود هشت سال اخیر در حوزه فناوری فضایی و اقدامات خوبی که در ماه‌های اخیر آغاز شده، اعلام کرد که امسال به طور متوسط هر دو ماه یکبار، یک پرتاب ماهواره خواهیم داشت که بر این اساس احتمالاً ۴ یا ۵ ماهواره تا آخر سال پرتاب می‌شود.

طاهری ادامه داد: اقتصاد دیجیتال و تحقق شعار سال در این حوزه، محور دیگر گزارش وزیر ارتباطات بود که اعلام شد در این زمینه اختیارت هیأت دولت در زمینه اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان به کمیته‌ای با ریاست وزیر ارتباطات و با عضویت ۸ یا ۹ عضو کابینه واگذار شده تا در این حوزه سریع‌تر تصمیم‌گیری و بهتر عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر ارتباطات همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه فیبر نوری و تقویت اینترنت ثابت اشاره کرد و ضمن تشریح علل عقب‌ماندگی‌ها و عدم توسعه این حوزه، برنامه‌های امسال را نیز تشریح و اعلام کرد که ۵۰ میلیون نفر را در برنامه تقویت اینترنت ثابت تحت پوشش قرار خواهند داد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده