تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۳
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۹۱۵۴۱
معاون وزیر صمت خبر داد:

رشد جهشی در الکترونیکی شدن تجارت / یک سال اخیر به اندازه ۱۰ سال گذشته

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت، از آمار ۵۵۰ هزار میلیارد تومانی معاملات الکترونیکی دولت با مردم، از دی پارسال تا دی امسال خبر داد که معادل کل معاملات ۱۰ سال قبل از آن بوده است.

به گزارش می‌متالز، روز جمعه ، علیرضا شاهمیرزایی در جشن رونمایی از سامانه مزایده الکترونیک ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: در مراسم امروز یک دستگاه دیگر نیز به این سامانه پیوست و تعداد دستگاه‌ها و نهاد‌های معامله کننده به ۱۶ هزار و ۶۰۰ رسید.

وی افزود: تعداد ۴۲۶ هزار نفر از بخش خصوصی نیز به این سامانه متصل هستند که بخش زیادی از آن‌ها افراد حقیقی هستند و این نشان میدهد که عزم دولت برای ایجاد فرصت برابر و مردمی کردن کسب و کار نیز جدی بوده است.

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت، با اشاره به اینکه جشن هرساله پیروزی انقلاب اسلامی، در واقع جشن دستاورد‌های یک ساله پیروزی‌های مردم در جبهه‌های مختلف است، اظهار داشت: دشمنی‌ها در همه جبهه‌ها بویژه جبهه اقتصادی و فضای مجازی نیز وجود دارد و این دستاورد‌ها نشانگر پیروزی مردم در این جبهه‌ها است که ما فقط گزارشگر آن هستیم.

شاهمیرزایی افزود: اینکه این حجم معاملات دولت با بخش خصوصی در سامانه ستاد ثبت میشود و تعداد شرکت کننده در مزایده‌ها و مناقصات الکترونیکی بسیار افزایش یافته است، نشان میدهد اولا دولت در شعار شفاف سازی و ایجاد فرصت برابر برای مردم صادق بوده است و ثانیا نشان میدهد مردم نیز این عزم دولت را باور کرده اند. به عنوان نمونه در همین مزایده که امروز رونمایی شد، ۱۵۵۰ پیشنهاد روی سامانه داشتیم و نود درصد پیشنهاد دهندگان افراد حقیقی بودند.

معاون وزیر صمت با اشاره به ثبت یک و نیم میلیون معامله در سامانه ستاد افزود: این سامانه در بخش‌های مختلف تجارت الکترونیک تاثیرات شگرفی چه از نظر داده کاوی و تحلیل و چه از نظر واقعی شدن مزایده و مناقصات و ارتقای رقابت و شفافیت داشته است.

وی همچنین ضمن بیان شکست دشمن در دلسرد کردن فعالان تجارت الکترونیکی در کشور گفت: علیرغم مشکلات جدی که در شبکه ملی اطلاعات داریم و گلایه‌های فعالان تجارت الکترونیک از زیرساخت‌های نرم افزاری شبکه ملی اطلاعات در کشور کاملا به حق است، ولی در عین حال، فروش سالانه شرکت‌های تجارت الکترونیکی کشور به ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که نشان میدهد ادعا‌های رسانه‌های دشمن واقعی نیست.

به گفته وی، این میزان فروش اینترنتی حدود ۱۷ درصد فروش تجاری کشور را شامل می‌شود که از یک سو باعث هوشمندسازی تجاری و هدایت نقدینگی در کشور میشود و از سوی دیگر، خود این بخش، کاملا اشتغالزا و دانش بنیان است و در جهت شعار سال است.

شاهمیرزایی همچنین به سیاست دولت در توسعه تجارت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه موانع بسیاری رفع شده و در حوزه مجوزدهی توانسته ایم بسیاری از فعالیت‌های این حوزه را ثبت محور کنیم و حتی درگاه بانکی در چند دقیقه و در نیمه‌های شب قابل دستیابی است، اقدام مهم دیگر وزارت صمت آن بوده که به سمت واگذاری خدمات مختلف تجارت الکترونیکی به خود بخش خصوصی حرکت کرده است. به عنوان نمونه تمام سامانه‌هایی که در فروشگاه‌ها نصب میشوند توسط خود بخش خصوصی راه اندازی خواهند شد یا سامانه‌های خدمات پس از فروش و گارانتی توسط خود بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده