تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۲۵۴۳۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مردم برای تهیه دارو نباید تحت فشار باشند

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نمایندگان مجلس درباره تهیه اقلام ضروری که یکی از آن‌ها دارو است، اتفاق نظر دارند که مردم نباید تحت فشار باشند و بتوانند به آسانی و با قیمت مناسب اقلام خود را تهیه کنند.

به گزارش می‌متالز، زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: از جمله رسالت‌های نماینده مجلس وظیفه نظارتی آن و دوری از حواشی است که به نفع مردم نیست؛ باید در میان مردم باشیم و نگاه نماینده مجلس نگاه ملی و استانی باشد.

وی در رابطه با موضوع آب که از مهم‌ترین و شاخص‌ترین موضوعات کشور و استان است اظهار داشت: به دستور رئیس جمهور کارگروهی تشکیل شد که اگر پای کار آید مساله آب اصفهان فرااستانی و به صورت ملی دیده خواهد شد.

شیخی گفت: از راهکار‌های حل موضوع آب، ایجاد نگاه ملی و فرااستانی، تعیین حقابه‌های شرب، محیط زیست، کشاورزی و صنعت به صورت دقیق و همه‌جانبه و همچنین نگاه ستادی و غیر‌سیاسی و اجتناب از نگاه وزارتخانه و لابی‌گری است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح پیشگیری از سرطان اظهار داشت: این طرح به طور آزمایشی در ۱۱ استان از جمله اصفهان در حال اجرا است؛ با اجرای مراحل مختلف آن از شیوع این بیماری در کشور پیشگیری خواهد شد.

وی در رابطه با شعار سال افزود: مجلس طرح جهش دانش‌بنیان را ارائه کرده است و در لایحه بودجه ۱۴۰۱ رقم قابل توجهی از بودجه را به خود اختصاص داده است؛ حمایت‌های قانونی نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان واقع شده که مدیران اجرایی لازم است از ظرفیت‌های قانونی آن استفاده کنند.

شیخی ادامه داد: این بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان را از حاشیه به فرآیند تولید وارد می‌کند، ایجاد اشتغال و کمک به استارتاپ‌ها و همچنین مقابله با آثار سوء تحریم‌ها باعث تحقق این طرح خواهد بود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح داشت: اضافه شدن اعتبار به صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت از کالای ایرانی، کمک به استقلال شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی به این شرکت از موارد قابل توجه در این طرح است.

وی در رابطه با ساخت بیمارستان‌ها در اصفهان اظهار داشت: کسب مجوز ساخت بیمارستان شهر بهارستان که جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر دارد و همچنین تهیه زمین و تحویل به شهرداری انجام شده، همچنین در رابطه با بیمارستان ورزنه نیز بودجه‌ای بالغ بر۲۵ میلیارد ریال از سال ۱۴۰۰ تامین شده که در حال اجرا است.

شیخی در رابطه با ارز ترجیحی اظهار کرد: نمایندگان مجلس درباره تهیه اقلام ضروری که یکی از آن‌ها دارو است، اتفاق نظر دارند که مردم نباید تحت فشار باشند و بتوانند به آسانی و با قیمت مناسب اقلام خود را تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس استان اصفهان

عناوین برگزیده