تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۴۷۶
کد خبر: ۲۵۴۳۵۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو امروز ۲۳فروردین ۱۴۰۱/ پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

‌می‌متالز - نوسانات قیمتی همچنان در بازار خودروی کشور وجود دارد. اما آیا حذف قرعه‌کشی تاثیری در بازار و قیمت خودرو دارد؟

به گزارش می‌متالز، قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۲۳فروردین ۱۴۰۱ با توجه به آمار‌ها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغیراتی همراه است.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۲۳فروردین ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۹۷ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۶۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ هم‌اکنون در قیمت ۴۷۵ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی به ۳۶۰ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو‌های پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ ۲۰۵ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۸۳ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج به ۳۳۵ میلیون تومان رسید.

خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۵۰ میلیون تومان رسید.

اما خودروی تارا اتوماتیک به قیمت ۵۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو امروز ۲۳فروردین ۱۴۰۱/ پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

آیا وعده حذف قرعه‌کشی تاثیری در بازار دارد؟

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: این وعده مشروط بر افزایش تولید است. نکته دیگر قیمت‌گذاری دستوری است. صحبت قرعه‌کشی نیز استفاده عادلانه مردم از رانت و سود موجود در قرعه‌کشی است. با افزایش تولید متقاضی برای خرید این خودرو‌ها همچنان زیاد است. اما با وضعیت موجود، تولید نمی‌تواند افزایش یابد. در نتیجه به نظر نمی‌رسد که این وعده عملی شود که تاثیری در بازار خودروی کشور بگذارد.

این کارشناس صنعت خودرو در مورد افزایش قیمت خودرو‌های صفر کیلومتر گفت: قیمت سایر اقلام نیز از ابتدای سال با سرعت بالا در حال افزایش است. این افزایش قیمت به طور کامل ارتباطی با صنعت خودروسازی کشور ندارد. به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین و عملی نشدن وعده‌های دولت از عوامل افزایش قیمت است.

او توضیح داد: مسوولان دولتی با وعده‌هایی که در شش ماه اخیر دادند، باعث افزایش توقعات شده‌اند. با رسیدن سال جدید، هیچ یک از وعده‌ها محقق نشدند. بازار خودرو نیز در سال گذشته در رکود شدیدی به سر می‌برد. خریداران برای خرید خودرو به امید بهبود اوضاع و به نتیجه رسیدن مذاکرات دست نگه داشته بودند. اما با توجه به طولانی شدن فرایند مذاکرات و به نتیجه نرسیدن آن، سرمایه‌های سرگردان شروع به حرکت می‌کنند.

کاکایی ادامه داد: در ایران پول سرگردان زیاد است. افراد نیز برای جلوگیری از کاهش ارزش پول‌شان در بازاری سرمایه‌گذاری می‌کنند که مناسب باشد. بازار خودرو، بازاری مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده