تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۵۴۱۶۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

گرانی عجیب خودرو‌های مونتاژ داخل ایران/ قیمت این ماشین‌ها در عراق و پاکستان چقدر است؟! + فیلم

‌می‌متالز - جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس گفت: خودروی مونتاژ چینی که امروز در کشور به قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بفروش می‌رسد با تبدیل ۴۰۰ میلیون تومان در پاکستان و با تبدیل ۳۵۰ میلیون تومان در عراق می‌توان خریداری کرد!

به گزارش می‌متالز، طبق گفته یک نماینده مجلس قیمت خودرو‌های مونتاژ داخل، ۴ برابر عراق و پاکستان است!

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس گفت: شرکت‌های داخلی نظیر " بهمن موتور" و " مدیران خودرو" محصول چینی مونتاژ شده در داخل را به ۳ تا ۴ برابر قیمت آن محصول در عراق و پاکستان می‌فروشند.

وی افزود: خودروی مونتاژ چینی که امروز در کشور به قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بفروش می‌رسد با تبدیل ۴۰۰ میلیون تومان در پاکستان و با تبدیل ۳۵۰ میلیون تومان در عراق می‌توان خریداری کرد.

تصمیم نهایی درباره واردات خودرو با دولت است

رشیدی کوچی همچنین گفت: دولت مجلس و شورای نگهبان موافق واردات خودرو هستند و حتی آقای آملی لاریجانی هم به موافق بودن کلی مجمع اشاره کردند، اما هیات عالی نظارت با آن مخالفت کرد که آقای لاریجانی دستور داد دلایل آن برای مردم اعلام شود.

وی افزود: مجلس کار خود را در قضیه‌ی واردات خودرو انجام داد و تصمیم نهایی بابت واردات خودرو با دولت است، چون دولت واردات خودرو را ممنوع اعلام کرده و اکنون می‌تواند آن را آزاد کند

این نماینده مجلس گفت: منع قانونی برای ورود خودرو به کشور وجود ندارد که نیاز به ورود مجلس و وضع قانون باشد

رشیدی کوچی گفت: صنعت خودرو سازی ما دیگر قابل اصلاح نیست؛ بالاخص تا زمانی که این انحصار وجود داشته باشد

وی بیان کرد: در صورت موافقت با واردات خودرو نباید گمرکی آن را طوری تعیین کنند تا خودروی ۲۵ هزار یورویی ۷۵ هزار یورو به دست مردم برسد.

تعداد بازدید : 2

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده