تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۵۴۹۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحقق شعار سال، سرلوحه برنامه‌های ستاد تسهیل قزوین است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت قزوین در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین سرلوحه امور و برنامه‌های کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است.

به گزارش می‌متالز، عزیز الله افضلی افزود: باید در سال ۱۴۰۱، مباحث مربوط به توسعه صنعت استان را با تمرکز بر شعار سال شناسایی کرده و مشکلات و موانع پیش روی تولید را کاهش بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به درخواست شرکت ویتانا در شهرک صنعتی کاسپین برای تمدید مهلت زمانی استفاده از زمین برای اجرای طرح توسعه، عنوان کرد: محدودیت‌های قانونی در این زمینه وجود دارد و دستگاه‌های نظارتی موضوع را پیگیری می‌کنند و باید سرمایه‌گذار این طرح، تقویم اجرایی برای طرح توسعه داشته باشد.

این مسوول همچنین گفت: پیش‌ازاین، زمان مناسب به این سرمایه‌گذار داده‌شده، اما گروه صنعتی یادشده عملکرد مناسبی در این زمینه نداشته است.

افضلی ادامه داد: با توجه به این‌که این شرکت، یک برند شناخته‌شده است و اهلیت لازم را دارد؛ یک فرصت دیگر با زمان‌بندی و نظارت سخت‌تر برای تکمیل طرح توسعه به آن‌ها داده می‌شود.

رئیس سازمان صمت قزوین عنوان کرد: با توجه به این‌که حمایت‌های استان از واحد‌های تولیدی باید دوطرفه باشد از واحد‌هایی حمایت صورت می‌گیرد که منابع مالی آن‌ها در استان ذخیره و پس‌انداز می‌شود و برای اشتغال‌زایی و حل مشکلات استان کمک می‌کنند؛ بنابراین باید این گروه صنعتی نیز حساب‌های بانکی و کارت بازرگانی خود را به استان منتقل کند.

در ادامه این نشست، مشکلات چند واحد تولیدی استان با حضور مدیران شرکت‌ها در خصوص تعیین تکلیف واگذاری اراضی در شهرک صنعتی و افزایش ظرفیت بهره‌برداری تولید، موردبررسی قرار گرفت.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده