تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۵۵۱۸۵
رضایی کوچی:

لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان با هدف ارتقا کیفیت ساخت و ساز

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان با هدف ارتقا کیفیت ساخت و ساز گفت: معاونت علمی رئیس جمهور در تدوین برنامه جامع استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های عمرانی به موضوع حمل و نقل و تامین آب شرب نیز توجه کند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رضائی کوچی درباره نشست کمیسیون عمران با ستاری معاون رئیس جمهور گفت: با توجه به برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور به دنبال استفاده از ظرفیت شرکت‌‎های دانش بنیان برای ارتقا کیفیت ساخت وساز، بهبود مقاومت ساختمان‌ها و سرعت بیشتر در ساخت وساز هستم.

وی اضافه کرد: این موضوع را در جلسه با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور مطرح کردیم و وی قول داد تا هفته آینده با وزارت راه و شهرسازی جلسه‌ای برگزار و برنامه جامعی را تدوین کرده و به کمیسیون عمران گزارش دهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی، زمینی و دریایی نیز نیازمند بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان هستیم لذا این موضوع را نیز در جلسه مطرح کردیم که مقرر شد در برنامه مذکور به این موارد نیز توجه شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به خشکسالی‌های پی در پی، همواره در تامین آب شرب با مشکل مواجه هستیم لذا مقرر شد معاونت علمی رئیس جمهور با وزارت نیرو نیز نشست مشترکی را برگزار کرده و گزارش آن را به کمیسیون عمران ارائه دهد. همچنین مقرر شد کمیسیون عمران در هفته‌های آتی از شرکت‌های دانش بنیان بازدید کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: از طرفی باید برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه عمرانی جلسات فصلی منظمی را با معاونت علمی رئیس جمهور برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده