تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۳۳۸
کد خبر: ۲۵۵۱۹۱
ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس؛

اعضای کمیسیون عمران از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه عمرانی بازدید می‌کنند

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: برنامه جامع استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های عمرانی توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی تدوین و به زودی به کمیسیون عمران ارائه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری؛ در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: این جلسه به منظور ارائه گزارش معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص نقش اقتصاد دانش بنیان در بخش مسکن و حمل و نقل برگزار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای نشست، گزارشی از اقدامات معاونت علمی و فناوری در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، میزان و نحوه حمایت از آن‌ها و تامین امکانات برای توسعه این شرکت‌ها توسط وزارتخانه‌ها و همچنین از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی و پروژه‌های کلان در دستور کار ارائه شد.

وی ادامه داد: به صورت کلی معاون علمی و فناوری سه رویکرد اساسی برای توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان شامل توسعه زیست بوم اقتصاد دانش بنیان در داخل وزارت خانه، پروژه‌های پرچم دار و ملی در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی و پروژه‌های طرح کلان ملی در رابطه با تکنولوژی‌های جدید ساخت و ساز مطرح کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در نهایت مقرر شد، ظرف مدت دو هفته برنامه جامع استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های عمرانی توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی تدوین و به کمیسیون عمران ارائه شود. همچنین مقرر شد اعضای کمیسیون عمران بازدیدی از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های حمل و نقل، راه‌سازی، ساخت و ساز و شیرین سازی آب داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون عمران تصریح کرد: دستور کار دیگر کمیسیون عمران رسیدگی به لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت سوخت بود که تا ماده ۱۳ این لایحه مورد بررسی قرار گرفته و برخی از موارد آن نیز اصلاح شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده