تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۵۲۴۸۲

پیگیر ردیف ملی برای راه آهن اردبیل-آستارا هستیم

‌می‌متالز - صدیف بدری افزود: دولت در تکمیل این پروژه مصمم شده و از استاندار اردبیل هم خواستیم تکمیل این پروژه را در اولویت کاری قرار دهد.

به گزارش می‌متالز، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین و مدیریت جهادی قوای سه گانه برای تحقق آن، اقتصاد کشور را متحول می‌کند.

صدیف بدری با اشاره به نامگذاری سال۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری اطهار کرد: با عمل به شعار مقام رهبری در تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین می‌توان اقتصاد کشور را در جنبه‌های مختلف اعم از درآمدزایی و اشتغال متحول کرد به شرطی که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی با جلب و جذب مشارکت‌های مردمی در سرمایه گذاری تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه رویکرد دانش‌بنیان در حوزه اقتصادی مشکلات اقتصادی را کاهش می‌دهد افزود: توجه به عناصر دانش‌بنیان در رویکرد‌های اقتصادی زمینه‌ساز خوداتکایی و خودکفایی اقتصادی در کشور است که باید برای داشتن حرکت‌های روبه رشد اقتصادی دنیا توجه به عنصر فناورانه و دانش‌بنیان را مد نظر قرار دهیم و با هدف اشتغال و درآمدزایی به سمت تحقق برنامه‌های اقتصادی حرکت کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه‌های فناورانه و دانش‌بنیان برای ایجاد زمینه خوداتکایی با توجه به اهداف مورد نظر امری لازم و ضروری است که در این زمینه باید با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، رشد اقتصادی را در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری در عمل تحقق بخشید.

عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اجرای پروژه‌های زیر بنایی در استان اردبیل گفت: اتمام پروژه راه آهن اردبیل-میانه، احداث بزرگراه ها، تکمیل سد‌های خاکی و در کنار آن توسعه آبیاری مدرن، آبرسانی به روستا‌ها و بهسازی راه‌ها جزو اولویت‌های نمایندگان استان است در مجلس است و تلاش می‌شود در سال جدید بخشی از این پروژه‌ها عملیاتی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تسریع در عملیات اجرایی راه آهن اردبیل-میانه و اولویت بخشی به آن افزود:در بودجه سال جدید ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل-میانه اختصاص داده شده و علاوه بر این، ۴۰۰ میلیارد تومان هم فاینانس بانکی (۲۰۰ میلیارد تومان بانک سپه و ۲۰۰ میلیارد تومان بانک رفاه کارگران) به این پروژه اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اخذ ردیف ملی برای پروژه راه آهن اردبیل – پارس آباد مغان در بودجه افزود: ردیف ملی برای پروژه راه آهن اردبیل – پارس آباد مغان در بودجه ۱۴۰۰ اخذ شده بود، ولی وزارت راه و شهرسازی نتوانست به موقع مجوز ماده ۲۳ را به سرانجام برساند تا در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات لازم برای این پروژه اختصاص داده شود.

بدری بیان کرد: پیگیر هستیم در مجلس شورای اسلامی پروژه راه آهن اردبیل-پارس آباد دارای ردیف ملی شود تا با تامین اعتبار لازم شاهد تکمیل و اتصال آن به جمهوری آذربایجان باشیم.

پیگیر ردیف ملی برای راه آهن اردبیل-آستارا هستیم

منبع: ساوالان خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده