تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۲۳
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۵۴۳۲۱
در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه:

استاندار اردبیل: به طور ویژه پیگیر تامین به موقع اعتبارات راه‌آهن اردبیل-میانه هستیم

‌می‌متالز - استاندار اردبیل از تسریع در عملیات اجرایی راه آهن اردبیل- میانه خبر داد و گفت: به‌طور ویژه پیگیر تأمین به‌موقع اعتبارات این پروژه هستیم.

به گزارش می‌متالز، سید حامد عاملی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف راه آهن اردبیل میانه با تشریح تحولات مرتبط با این پروژه در ماه‌های اخیر گفت: قبل از عید شرایط پیشرفت پروژه نامناسب بود به طوری که کار در برخی قطعات تقریبا تعطیل شده بود و یک سری نقاط بحرانی داشتیم و مقداری وضعیت راه آهن نگران کننده بود.

وی اضافه کرد: بحمدلله در سفر ریاست محترم جمهوری پروژه راه آهن اردبیل بعنوان یکی از پروژه‌های مهم مورد تصویب قرار گرفت و برای تامین مالی پروژه تصمیمات خوبی انجام شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: قرار بود قبل از عید بخشی از منابع مالی به پرژوه تزریق شود بحمدالله این کار صورت گرفت حتی بیشتر از منابعی که در نظر گرفته شده بود به صورت پول نقد و نه به صورت اوراق به پروژه تزریق شد و در بازدیدی که امروز در خدمت آقای خادمی (معاون وزیر راه و شهرسازی) و آقای بدری نماینده مردم اردبیل داشتیم تقریبا کل پروژه فعال است و نقاط بحرانی در حال برطرف شدن است.

عاملی خاطرنشان کرد: امیدواریم و پیگیری مان این است که با آغاز سال جدید و با همت دوستان برای به نتیجه رسیدن پروژه و استمرار در تامین منابع مالی بر اساس مصوبات سفر محترم ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی به تعهدی که داده عمل کند و این نوید را به مردم استان بدهند کار به نتیجه برسد و تقدیم مردم عزیز استان شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر تلاش مستمر برای تامین منابع مالی پروژه اظهار کرد: به لحاظ کاری الان بحث تونل‌ها، بازگشایی سریع ۱۳۰ متر باقی مانده، لاینینگ و زیرسازی مطرح است و حتما دوستان در این زمینه زمانبندی ارائه کنند.

همچنین در این بازدید خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور ضمن قدردانی از مساعدت‌های مسئولان استان اظهار کرد: همه عزیزان و مسئولان استان در این پروژه به ما کمک می‌کنند و این کمک‌ها ما را خیلی دلگرم کرده است.

وی اضافه کرد: یک ماه قبل از سال جدید ما مستاصل شده بودیم و نمی‌دانستیم چه کار کنییم، ولی با تخصیص‌های اخیر شرایط را بهتر کرده است و فکر می‌کنیم امسال هم مباحث بانکی و مالی حل می‌شود.

خادمی در این بازدید بر لزوم استفاده ازبازه زمانی ۶ ماه در اجرای این پروژه تاکسد کرد و گفت: این بازه زمانی برای ما خیلی تعیین کننده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده