تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۴۹۰۹۳
استاندار اردبیل:

عملیات اجرایی راه آهن اردبیل تسریع می‌شود

‌می‌متالز - استاندار اردبیل گفت: با اختصاص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به اردبیل، عملیات اجرایی راه آهن اردبیل – میانه تسریع می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در جلسه بررسی طرح‌ها و پروژه‌های راه سازی در اردبیل اظهار کرد: عملیات اجرایی گلوگاه‌های راه آهن اردبیل سرعت می‌گیرد که این اقدام با اختصاص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته جذب اعتبارات مصوب از محل سفر رئیس جمهوری به پروژه راه آهن اردبیل تسریع و عملیات اجرایی قطعات در گلوگاه‌های این پروژه سرعت می‌گیرد.

استاندار اردبیل گفت: در تماسی که با خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور داشتیم، قرار شد با جذب این اعتبارات مصوب سفر قسمت‌های عقب افتاده ابنیه و گلوگاه‌های پروژه سرعت گیرد.

عاملی با بیان اینکه ساخت راه آهن اردبیل – میانه بیش از ۱۴ سال به طول انجامیده و ضروری است تا با تخصیص اعتبارات ملی و فاینانس داخلی نسبت به اتمام آن تلاش شود، افزود: تحریم‌های اقتصادی تأثیر شگرفی بر پروژه‌های عظیم عمرانی داشته که راه آهن اردبیل نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این پروژه به لحاظ احداث ابنیه فنی و چندین دهنه تونل پروژه بزرگی بوده و به دلیل عدم تأمین منابع مالی متناسب روند اجرای آن طولانی شده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اضافه کرد: برای ممانعت از تعطیلی پروژه‌های عمرانی در سال‌جاری اعتباراتی به این حوزه نیز تزریق شده و بخشی از اعتبارات هم برای سال بعد در نظر گرفته شده است.

عاملی بیان کرد: کل مسیر راه آهن ۱۷۶ کیلومتر بوده که ۱۱۰ کیلومتر آن ریل‌گذاری شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: ۶۰ کیلومتر هم که شامل قسمت‌های مهم و تونل‌هاست، تأمین اعتبار شده و در سفر رئیس جمهوری دستورات ویژه برای تأمین منابع مالی آن داده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر استان اردبیل

عناوین برگزیده