تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۵۶۷۶۷

عملیات اجرایی پروژه را‌ه‌آهن اردبیل نیازمند ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان برای عملیات اجرایی این پروژه راه‌آهن اردبیل مورد نیاز است که امیدواریم بتوانیم با بهبود بودجه‌ای دولت شرایط لازم برای تسریع در تکمیل پروژه را فراهم کنیم.

به گزارش می‌متالز، سیدکمال‌الدین میرجعفریان ظهر امروز در بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه اظهار داشت: اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه با روند خوبی در حال اجراست و سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه از اهداف مهمی است که درصدد هستیم تا سرعت‌بخشی آن را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: پیگیری برای تامین منابع مالی پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه جزو اولویت اساسی و مهم است که در این زمینه خواسته به حق مردم را با جدیت پیگیری می‌کنیم که به همین منظور ۹۰۰ میلیارد تومان برای عملیات اجرایی این پروژه راه‌آهن اردبیل مورد نیاز است که امیدواریم بتوانیم با بهبود بودجه‌ای دولت شرایط لازم برای تسریع در تکمیل پروژه را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: راه‌آهن اردبیل جزو مطالبات به حق مردم استان است که با تامین منابع مالی آن درصدد هستیم تا ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع ملی و ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق فاینانس تامین مالی شود و بتوانیم اجرای پروژه را در اسرع وقت به نتیجه برسانیم که این موضوع در حال حاضر برای ما بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است.

میرجعفریان ادامه داد: ۱۱۰ کیلومتر از مسیر راه‌آهن اردبیل ریل‌گذاری شده و ۶۰ کیلومتر از آن نیز مراحل آماده‌سازی تونل‌ها و پل‌ها را سپری می‌کند که در حال حاضر با تامین اعتبارات مورد نیاز می‌توانیم مسیر‌های سخت و گوگاهی را در اسرع وقت به سرانجام برسانیم که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت اجرایی ریل‌گذاری پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه قابل قبول نیست و در این زمینه عملیات اجرایی زیرسازی این پروژه در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور مسوولان استانی پیگیر تامین به موقع منابع مالی برای اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه هستند تا این پروژه به عنوان مطالبه مهم مردم به سرانجام برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده