تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۱۲
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۶۰۹۲۵

پروژه راه‌آهن اردبیل امسال بهره‌برداری می‌شود

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تاخیر و تعلل در راه‌آهن اردبیل نیز امسال به سرانجام خواهد رسید و امسال این پروژه تحویل مردم خواهد شد چرا که انتظار ما این است تا بتوانیم توسعه حوزه تجارت و صادرات را شاهد باشیم.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی اظهار داشت: مشکلی در تامین نان و آرد مورد نیاز نانوایی‌ها وجود ندارد که در این زمینه دستگاه‌های اجرایی موظف به تامین نان مورد نیاز بدون محدودیت هستند که در این زمینه مخالف افزایش قیمت نان، بنزین و دارو هستیم.

وی بیان کرد: افزایش قیمت کالا‌ها خط قرمز ماست و در این زمینه برنامه‌ریزی در راستای مخالفت با حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی همراه با اصلاحات در دستور کار بوده که به همین منظور دولت درصدد ساماندهی یارانه‌های تخصیص یافته در حوزه‌های مختلف است تا مابه التفاوت مبلغ در گام‌های نخست را محقق کند.

موسوی اظهار کرد: شرایط حساسی در کشور وجود دارد که سعی بر این است تا با جلوگیری از رانت و سودجویی‌های کلان در نظام اقتصادی شرایط مطلوبی در معیشت مردم فراهم می‌شود که در این زمینه جلوگیری از رانت و سودجویی‌های کلان در نظام اقتصادی در دستور کار است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به صورت عادلانه و مردمی و نیز با اصلاح قوانین و تصویب قوانین موثر جزو اولویت‌های اساسی است و نباید تا پایان امسال افزایش نرخی داشته باشیم.

موسوی بیان کرد: شرایط مناسبی در استان اردبیل برقرار است و در این زمینه عرصه خدمت‌رسانی به مردم بسیار قابل توجه خواهد بود تا بتوانیم مشکلات موجود را در این زمینه برطرف و شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم.

وی تصریح کرد: تحقق منطقه آزاد در چهار نقطه موضوعی است که در شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد، گرمی و نمین باید لحاظ شود به طوری که ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار فضای منطقه آزاد باید به تصویب برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عملیات اجرایی منطقه آزاد آغاز شده و متاسفانه در سال‌های گذشته انتقال آب از حوزه قزل‌اوزن مورد بی‌توجهی قرار گرفته که این موضوع همراه با خشکسالی صدای العطش روستا‌ها را بلند کرده است.

موسوی افزود: تکمیل سد‌های عنبران و مجتمع آبرسانی و سایر طرح‌های توسعه آب و فاضلاب در مرکز استان با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و توجه به لزوم تامین نهاده‌های دامی نیز به روستاییان انجام یافته است.

وی گفت: تاخیر و تعلل در راه‌آهن اردبیل نیز امسال به سرانجام خواهد رسید و امسال این پروژه تحویل مردم خواهد شد چرا که انتظار ما این است تا بتوانیم توسعه حوزه تجارت و صادرات نیز با استفاده از این ظرفیت داشته باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۴۰ میلیارد تومان برای محور اردبیل - سرچم از طریق بانک صادرات برای توسعه بزرگراه‌ها اعتبار در نظر گرفته شده تا بتوانیم نسبت به ایمن‌سازی این محور ارتباطی گام برداریم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان نیز به دنبال اصلاح قوانین و مقررات هستیم و امیدواریم مشکلات و نارسایی‌ها در این زمینه نیز برطرف شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده