تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۷۶۶۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تلاش برای رفع محرومیت از عنبران نمین؛ از آب‌رسانی و توجه به ظرفیت معادن تا پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت

‌می‌متالز - استاندار اردبیل از تلاش برای رفع محرومیت‌های منطقه عنبران نمین در زمینه‌های زیرساختی و اقتصادی با سرعت‌بخشی به روند تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی و سد عنبران، توجه به ظرفیت معادن و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، با حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل و جمعی از علمای اهل سنت و شیعه، مسوولان و اقشار مختلف مردم، جشن میلاد پیامبر اعظم (ع) و هفته وحدت در عنبران برگزار شد.

استاندار اردبیل در این مراسم اظهار کرد: با وحدت و همدلی زمینه پیشرفت، آبادانی و تعالی یک منطقه فراهم می‌شود.

وی افزود: منطقه عنبران دارای محرومیت‌هایی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌یافته در زمینه‌های زیرساختی و اقتصادی، برای رفع بخشی از این محرومیت‌ها اقداماتی انجام می‌شود.

تلاش برای بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی و سد عنبران پس از سال‌ها انتظار

عاملی بیان کرد: در موضوع آب به‌عنوان دغدغه مهم مردم منطقه، با تأمین حدود ۱۲۰میلیارد تومان، برای بهره‌برداری از سد عنبران پس از ۱۳ سال تلاش می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: همچنین پروژه آب‌رسانی به نمین و عنبران، پس از ۸ سال مجددا آغاز شد که با تأمین ۸۰میلیارد تومان اعتبار، خط انتقال آن انجام یافته و در مرحله اجرای پمپاژ و مخازن قرار دارد.

بهره‌مندی از ظرفیت معادن و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در دستور کار است

وی گفت: در راستای استفاده از ظرفیت‌های معادن منطقه، عملیات اجرایی بهسازی جاده نمین- جید و سه‌راهی جید- عنبران به‌عنوان یکی از مناطق دارای ظرفیت معدنی، با اعتبار بیش از ۸۰میلیارد تومان آغاز شد.

عاملی تصریح کرد: در موضوع اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم منطقه عنبران نیز، توجه به مشاغل خرد و خانگی و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در دستور کار است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده