تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۷۸۵۳۱

وعده تکمیل ۱۳۰۰ کیلومتر بزرگراه تا سال ۱۴۰۱

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از تکمیل ۱۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان خراسان رضوی طی ۳ سال آینده خبر داد و گفت: این پروژه‌ها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش می‌متالز، خیرالله خادمی با اشاره به ساخت ۱۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: عملیات اجرایی ۳۵۰ کیلومتر از این بزرگراه آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد همراه است که امیدواریم تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: همزمان با احداث این مسیر‌ها برای پیمان سپاری سایر پروژه‌ها در قالب ۸ طرح بزرگراهی کشور انجام شده است.

وی درباره پروژه‌های آزادراهی نیز به دو مسیر آزادراهی مهم در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: آزادراه معروف حرم تا حرم دراستان خراسان رضوی حد فاصل مشهد تا سه راهی تربت به عنوان اولین و مهم‌ترین بخش بوده و عملیات اجرایی آن به طول ۳۳ کیلومتر آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور اظهار کرد: برای تامین اعتبار این پروژه اولویت‌دار از منابعی مثل تملک اراضی و تهاتر زمین استفاده می‌شود و سرمایه‌گذار بخش خصوصی این آزادراه نیز قرارگاه خاتم الانبیا است، این پروژه با نسبت ۷۰ درصد قرارگاه و ۳۰ درصد دولت تامین اعتبار خواهد شد.

خادمی آزادراه مشهد به سمت قوچان را دیگر پروژه استان خراسان رضوی دانست و گفت: بخش اول این آزادراه به طول ۵۴ کیلومترو حد فاصل مشهد تا چناران به عنوان اولویت اول این مسیر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای این تکمیل این پروژه اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از طریق سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی و سایر منابع دولتی تامین خواهد شد.

خادمی مدت زمان تکمیل این پروژه را سه سال اعلام کرد و گفت: با اتمام این پروژه یکی از گلوگاه‌هایی که در ورودی غربی مشهد است رفع شده و ورود مردم به شهر مشهد را بسیار روان خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده