تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۵۷۹۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره کارخانه ذوب آهن اردبیل:

ذوب آهن اردبیل جزو ابربدهکاران بانکی نیست

‌می‌متالز - مدیرعامل و رئیس هیات مدیره کارخانه ذوب آهن اردبیل با بیان اینکه ذوب آهن اردبیل در فهرست ابربدهکاران بانکی قرار ندارد، گفت: مدیریت ذوب آهن اردبیل جزو فهرست ابربدهکاران بانکی نبوده و به شبکه بانکی کشور بدهی معوق ندارد.

به گزارش می‌متالز، تقی بهرامی نوشهر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به قرار گیری اسم این واحد صنعتی در فهرست ابربدهکاران بانکی کشور اظهار کرد: این در حالی است که این شرکت و واحد صنعتی به شبکه بانکی بدهی معوقی ندارد و ما به عنوان مالک نیز بدهکار بانک نیستیم.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره کارخانه ذوب آهن اردبیل با بیان اینکه این واحد صنعتی و تولیدی در سال‌های گذشته برای تکمیل طرح با مشارکت یکی از بانک‌ها اقدام به اخذ تسهیلات کرده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۶۰ میلیارد ریال از تسهیلات دریافتی خود را به شبکه بانکی بازگردانده و تنها ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نشده داریم.

به گفته وی ذوب آهن اردبیل حتی قسط عقب افتاده ندارد و در زمان سررسید پرداخت اقساط این میزان تسهیلات باقیمانده نیز به علت تداوم روند مشارکت مدنی بانک و تبدیل نشدن طرح به فروش اقساطی، در مرحله اجرا و تکمیل طرح و قبل از تقسیط قرار دارد و به محض اجرای طرح، وارد مرحله بدهی بانکی و تقسیط می‌شود.

بهرامی نوشهر از مذاکره با مدیریت بانک اعلام کننده فهرست ابربدهکاران بانکی و پذیرش اشتباه صورت گرفته در این زمینه توسط آن‌ها بیان کرد: "کسانی که این لیست را منتشر کرده و شرکت ذوب آهن اردبیل را در فهرست ابربدهکاران قرار داده‌اند، در صورت اعتراض می‌توانند علیه ما اعلام جرم کنند. "

وی در ادامه با اشاره به مشارکت بنیاد برکت در احیای واحد‌های دیگر این واحد صنعتی یادآور شد: برکت برای تکمیل دو واحد باقی مانده کارخانه ذوب آهن اردبیل ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی گفت: دو واحد ذوب این مجتمع صنعتی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است، ولی به علت کمبود منابع مالی در سال‌های گذشته معطل مانده است.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره کارخانه ذوب آهن اردبیل به نصب کوره‌های این دو واحد باقی‌مانده کارخانه ذوب آهن اردبیل اشاره کرد و گفت: تجهیزات این واحد‌ها نیز بر اساس آخرین فناوری فولادی جهان و از شرکت زیمنس آلمان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه واحد نورد این مجتمع صنعتی ۳۵۰ هزار تن در سال را دارد، ادامه داد: هم اکنون تولید میلگرد در این بخش از کارخانه بزرگ ذوب آهن اردبیل جریان دارد.

بهرامی نوشهر اظهار کرد: با راه‌اندازی دو واحد باقی‌مانده، علاوه بر فراهم شدن زمینه اشتغال۲۵۰۰ نفر، ۷۰۰ هزار تن نیز نیز در بخش ذوب به ظرفیت تولید فولاد کشور اضافه می‌شود.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره کارخانه ذوب آهن اردبیل با اشاره به هزینه ۱۷۰ میلیارد ریالی برای نوسازی کارخانه ذوب آهن اردبیل و تغییر مدیریت این شرکت از اجاره بخش خصوصی و بازگشت آن به چرخه مدیریت توسط مالک و سرمایه‌گذار اصلی در چند ماه اخیرخاطرنشان کرد: به جز ۱۴ درصد از سهام فروخته شده به شرکت آبداران، مابقی سرمایه این شرکت متعلق به خانواده بهرامی نوشهر است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایسنا)

عناوین برگزیده