تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۸۷۱۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشکل کارگری سبلان پارچه و ذوب آهن اردبیل حل شد

‌می‌متالز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعلام کرد: مشکل کارگری کارخانه سبلان پارچه و ذوب آهن اردبیل با تدبیر مدیریت عالی استان و متولیان این ۲ واحد صنعتی حل شده و تولید در آن‌ها جریان دارد.

به گزارش می‌متالز، بهروز رحیم زاده با اشاره واگذاری کارخانه بزرگ سبلان پارچه اردبیل به مالک اصلی از سال گذشته گفت: این واحد صنعتی با مدیریت و نظارت هیات حمایت از صنایع، هم‌اکنون با حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر کارگر در حال تولید است.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی مستمر بر مشکلات کارگری این واحد تولیدی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: کارگران این واحد تولیدی و صنعتی هم‌اکنون حقوق و بیمه معوقه ندارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه کارخانه سبلان پارچه اردبیل دیگر جزو واحد‌های مشکل‌دار محسوب نمی‌شود، افزود: کارخانه سبلان پارچه اردبیل با وجود توان تولید و اشتغال بالا، با ظرفیت پایین فعالیت می‌کند و مالکان و مدیران این مجموعه باید تلاش کنند که ظرفیت تولیدی و بهره‌وری سرمایه در این مجموعه را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: کارخانه ذوب آهن اردبیل نیز که تا سال گذشته به شکل اجاره‌ای به گروهی تولیدی واگذار شده بود، در یک سال گذشته به مالک اصلی عودت داده شده و این واحد تولیدی نیز با تولید روزانه ۴۸۰ تن محصولات فولادی در حال فعالیت است و مشکل کارگری ندارد.

رحیم‌زاده میزان اشتغال در کارخانه ذوب آهن اردبیل را ۱۶۰ نفر اعلام و اضافه کرد: این واحد صنعتی نیز ظرفیت بالایی برای تولید محصولات فولادی دارد و متولیان آن در حال برنامه‌ریزی برای تولید محصول متناسب با نیاز داخلی کشور هستند.

وی در ادامه با رد تعطیلی واحد صنعتی شیرآلات قهرمان در شهرستان گرمی گفت: هم‌اکنون ۲۳۰ نفر با خود این شرکت قرارداد همکاری دارند و کارکنان این واحد صنعتی نیز طلب معوقه ندارند و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نظارت دقیقی بر این واحد دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: تولید در واحد‌های صنعتی و کارگری استان متاثر از شرایط اقتصادی کشور است، ولی در استان اردبیل تلاش شده که مشکلات کارگری واحد‌های بزرگ حل شود و طی چند ماه گذشته مشکل حادی در زمینه کارگری در این استان گزارش نشده است.

در حال حاضر ۱۱۳ هزار کارگر بیمه شده در ۲۲ هزار کارگاه و بنگاه اقتصادی استان اردبیل مشغول به فعالیت و کار و تولید هستند.

مشکلات چهار واحدِ تولیدی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بررسی و راه‌های مناسب برای رفع آن‌ها اعلام شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده