تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۸۷۹۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین مالی زنجیره‌ای گامی موثر در خودکفایی اقتصادی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور، گفت: تامین مالی زنجیره‌ای گامی در مسیر خودکفایی اقتصادی است.

به گزارش می‌متالز، الله‌وردی دهقانی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید با هدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: چالش‌های تامین مالی تولید اکنون مهم‌ترین معضل این بخش بوده که به بیکاری قشر اعظمی از جوانان نیز منجر شده است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین مالی برای تولید به مثابه تداوم کارآفرینی و اشتغال‌زایی است، افزود: با توجه به اینکه تولید یک محصول از ابتدا تا انتها نیازمند تامین مالی است باید زنجیره‌وار تامین منابع مدنظر باشد.

وی با اشاره به طرح تامین مالی زنجیره و مزایای آن برای تولید، تصریح کرد: طرح تامین مالی زنجیره تولید اقدام مثبت شبکه بانکی برای رفع گره در بخش تولید بوده که توانسته راهگشای این بخش باشد.

وی با بیان اینکه باید از طرح تامین زنجیره تولید در بخش‌های مختلف تولیدی استفاده کرد، گفت: تامین زیرساخت‌ها مانند سفته و برات الکترونیک و سامانه‌ها در این حوزه لازمه توفیق در اجرای این طرح است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه با طرح تامین مالی زنجیره تامین منابع مالی بخش تولید بدون ایجاد تورم رخ خواهد داد، افزود: با این طرح سرعت گردش نقدینگی کاهش یافته و از این جهت نیز وضعیت اقتصادی رو به بهبود حرکت خواهد کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نحوه تامین مالی بخش تولید می‌تواند در آینده قیمت‌ها نقش‌آفرین باشد، گفت: باید با حمایت از تولید طبق فرمایش رهبری زمینه ایجاد اقتصادی مستحکم و قوی بدون وابستگی به خارج را فراهم کنیم که خوشبختانه طرح تامین مالی زنجیره گام نهادن در این مسیر تلقی می‌شود.

منبع: خبرگزاری اقتصاد ۲۴

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده