تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۲۹۴۳۷۰

وزیر راه: برای اجرایی شدن پروژه مهم راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد تلاش می‌کنیم

‌می‌متالز - وزیر راه‌و‌شهرسازی با اشاره به اهمیت کریدور‌های ریلی و جاده‌ای گفت: مطالعات پروژه راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد به‌عنوان یک کریدور ریلی کم‌نظیر، در حال انجام است و تلاش می‌کنیم این پروژه مهم اجرایی شود.

به گزارش می‌متالز، مهرداد بذرپاش در آیین آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های ۱۱۶۰میلیارد تومانی راهداری استان اردبیل بیان کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه پس از گذشت نزدیک به ۲ دهه، سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: کریدور‌های ریلی و جاده‌ای کشور در اثرگذاری بر همه بخش‌ها و حوزه‌ها، دارای اهمیت بوده و نیازمند توجه و پیگیری ویژه است.

وزیر راه‌و‌شهرسازی تصریح کرد: راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد یک کریدور ریلی کم‌نظیری محسوب می‌شود که مطالعات لازم در حال انجام است و تلاش می‌کنیم این پروژه مهم اجرایی شود.

بذرپاش گفت: در حوزه تأمین منابع مالی پروژه‌های زیرساختی و مهم راه و مسکن استان‌ها، شیوه‌های نوینی بررسی و تدوین شده است که از سال آینده برای پروژه‌های وزارت راه‌و‌شهرسازی اجرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حوزه راهداری استان اردبیل ۱۱۲ پروژه با اعتبار بیش از ۱۱۶۰میلیارد تومان امروز به بهره‌برداری رسید که این اعتبارات مربوط به سال جاری بوده است.

اختصاص حدود ۵۰۰۰میلیارد تومان به پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل نیر در این مراسم بیان کرد: طی ۱۶ ماه خدمت‌رسانی به مردم استان اردبیل، حدود ۵۰۰۰میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های زیرساختی و مهم استان اردبیل اختصاص یافته که جذب این حجم از اعتبارات به استان اردبیل در این مدت مذکور، بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: در آغاز خدمت‌رسانی به مردم استان اردبیل، با بررسی وضعیت استان در همه حوزه‌ها، شاهد رتبه‌های نامناسب این حوزه‌ها در سطح کشور بودیم که این نشانگر یک عقب‌ماندگی تاریخی در استان است.

عاملی تصریح کرد: رفع عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان اردبیل نیازمند اهتمام ویژه ملی، وحدت و همدلی در بین همه مسوولان و رفع بروکراسی‌های زائد اداری است.

منبع: استانداری اردبیل

عناوین برگزیده