تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۸۹۳۵۴

اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال به راه آهن اردبیل- میانه

‌می‌متالز - در ۲ سال اخیر بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال برای طرح راه آهن اردبیل - میانه اختصاص یافته است.

به گزارش می‌متالز، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به آخرین اقدامات برای تامین اعتبار پروژه راه آهن اردبیل گفت: در سال ۱۴۰۰ اعتبار مصوب راه آهن اردبیل – میانه ۲ هزار میلیارد ریال بود که در پایان سال مالی این رقم با رشد چهار برابری به هشت هزار میلیارد ریال افزایش یافت و امسال نیز بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع برای این طرح تأمین شده است.
داود شایقی پیشرفت فیزیکی این طرح را ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: برای تکمیل این طرح ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
وی اظهار کرد: امسال پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در بودجه اختصاص داده شده و ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هم از محل تهاتر نفت تامین اعتبار می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین درخصوص سایر پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل استان اردبیل گفت با تلاش و پیگیری‌های مسئولان استان چهار هزار میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۵۶ برای عملیات تعریض و چهارخطه کردن مسیر اردبیل-سرچم تامین شده و بزودی ابلاغ خواهد شد.
شایقی با اشاره به ردیف دار شدن برخی دیگر از طرح‌های راهسازی استان افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ جاده پارس‌آباد-مشکین شهر به طول ۱۳۷ کیلومتر و جاده گرمی- بیله سوار هم به طول ۸۹ کیلومتر دارای ردیف ملی شدند.
وی همچنین با اشاره به تجهیز فرودگاه اردبیل به سیستم لاینینگ (خاک برداری) و تعمیر و تجهیز باند اصلی این فرودگاه گفت: راه اندازی شرکت هواپیمایی مطابق با ظرفیت‌های این استان می‌تواند به بهبود سفر‌های هوایی کمک کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل همچنین درباره تامین اعتبار بیمارستان نجف زاده اردبیل افزود: قرار شد ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یابد تا با افتتاح آن مشکلات درمان و بهداشت استان به حداقل برسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده