تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۹۰۵۴۹

راه آهن ایلام اجرایی نشد/ وعده جدید وزیر راه برای شروع پروژه

‌می‌متالز - پروژه راه آهن ایلام در حالی در سال جاری به سرانجام نرسید که وزیر راه امروز در دیدار با نماینده ایلام در مجلس، وعده سال آینده را برای اجرای پروژه اعلام کرده است.

به گزارش می‌متالز، استان ایلام در غرب ایران ایلام با داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و وجود مرز مهران دارای مشکلات زیرساختی متعددی در بخش راه، راه آهن و فرودگاه است.

بیش از ۱۶ سال از وعده ایجاد راه آهن در استان می‌گذرد، طی این سال‌ها پروژه راه آهن استان ۲ بارهم کلنگ زنی شده، ولی هر بار عملیاتی نشده است.

در سال جاری به رغم همه وعده‌ها نیز پروژه راه آهن استان اجرایی و عملیاتی نشد. اجرایی کردن راه آهن چهره این استان و به تبع آن سایر نقاط منتهی به مرز مهران را متحول می‌کند چرا که بهره مندی از این مهم یکی از فاکتور‌های اصلی توسعه است و نباید ساده از آن گذشت.

قرار بود پروژه از طریق خط اسلام آباد- ایلام یا اندیمشک- دهلران اجرایی شود، ولی تاکنون اقدام مثبتی در این مورد رخ نداده است.

وعده جدید وزیر راه و شهرسازی

اما امروز در دیدار سارا فلاحی نماینده مردم ایلام با وزیر راه و شهرسازی مصوب شد عملیات زیرسازی راه آهن ایلام از ابتدای سال آینده آغاز شود.

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای تأمین اعتبار پروژه راه آهن ایلام، وزیر راه دستور داد که عملیات زیرسازی قطعه ایلام به اسلام آباد که در مرحله تجهیز کارگاه است از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز و اعتبار مورد نیاز آن تأمین شود.

راه آهن ایلام اجرایی نشد/ وعده جدید وزیر راه برای شروع پروژه
وی گفت: سرعت بخشی به احداث راه آهن سراسری استان ایلام نیازمند پیگیری مسوولان راه و شهرسازی است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه بهره مندی از خط راه آهن سراسری مطالبه جدی مردم استان ایلام است، تحقق این خواسته بحق جدیت مسوولان راه و شهرسازی را می‌طلبد.

۲ پیمانکار پای کار هستند!

پیش از این نیز در هفته دولت امسال با حضور حسن بهرام نیا استاندار ایلام، خیرالله خادمی، سارا فلاحی و علی اکبر بسطامی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی اتصال قطعه اول راه آهن محور ایلام به ایوان به شبکه ریلی کشور کلنگ زنی شد.

استاندار ایلام در این مراسم با تاکید بر اهمیت این پروژه مهم به عنوان مطالبه به حق مردم، تصریح کرد: امید است با تخصیص اعتبارات مناسبت به زودی شاهد افتتاح راه آهن ایلام و اتصال آن به شبکه ریلی کشور باشیم.

حسن بهرام نیا بیان کرد: ۶۴۰ میلیارد تومان برای راه آهن ایلام اختصاص یافته است و دو پیمانکار برای آغاز ۱۷ کیلومتر در ایلام پای کار هستند.

ایلام با وجود ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق یکی از استان‌های مهم کشور است که ۶۴ درصد زوار عتبات عالیات از مرز مهران تردد می‌کنند.

ایلام دارای ظرفیت‌های عظیم پتروشیمی، نفت و گاز است، توسعه زیرساخت‌های استان نیازمند نگاه ملی و توجه ویژه مسوولان ارشد کشوری است.

مردم ایلام هم در دوران دفاع مقدس و هم در ایام اربعین و خدمت به زائرین اباعبدالله سنگ تمام گذاشتند، لذا توسعه زیرساخت‌های آن باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده