تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۰
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۸۹۶۴۰

آیا اتصال یاسوج به راه‌آهن از پروژه‌های ملی حذف شد؟

‌می‌متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پروژه اتصال یاسوج به راه آهن همچنان در میان پروژه‌های ملی استان بوده و حذف نشده است.

به گزارش می‌متالز، علی شهابی‌نسب، اظهار داشت: راه آهن اقلید به یاسوج یکی از طرح‌های ملی کهگیلویه و بویراحمد بوده که اعتبارات طرح‌های ملی استان امسال رشد قابل توجهی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه همچنان در میان پروژه‌های ملی استان بوده و حذف نشده، اما اکنون اعتبار آن کم است، عنوان کرد: پروژه راه آهن یاسوج به اقلید به طول ۱۲۷ کیلومتر، استان را به خط راه آهن سراسری متصل می‌کند.

شهابی‌نسب ابراز کرد: این مهم یکی از پروژه‌های بسیار بزرگی است که سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا تمام شود و اتصال یاسوج به شبکه ریلی اعتبارات قابل توجهی می‌طلبد و جزو خواسته‌های اصلی مردم است که دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: راه آهن پروژه‌ای بلند مدت است و به این زودی تمام نمی. شود طرح ملی است که در سال.‌های گذشته آغاز شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتبار این پروژه اندک است و به این زودی تمام نمی‌شود البته در طرح آمایش سرزمینی بحث خط ریل و راه آهن را در استان ترسیم کرده‌ایم.

شهابی نسب گفت: اینگونه پیش بینی شده که یاسوج به بابامیدان به خط ریل وصل بشوند و سپس بابامیدان به گچساران و خوزستان وصل شود و از بابامیدان یک خط ریل به فارس وصل شود و همچنین در استان از بابامیدان، یاسوج به اقلید وصل شود.

۱۷ دهانه تونل با ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر طول به همراه هفت ایستگاه در این راه آهن پیش بینی شده است.

۱۰ دهنه با سه کیلومتر در مسیر راه‌آهن یاسوج ـ اقلید پیش‌بینی شده است. طول بزرگترین تونل پروژه یاسوج به اقلید سه هزار و ۱۰۰ متر و کوچکترین آن ۱۵۰ متر اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده