تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۰۲۷۵۹

افزایش اعتبار راه‌آهن اردبیل-میانه/ برقراری پرواز دوطرفه اردبیل-مشهد

‌می‌متالز - نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از دو دهه، پروژه راه‌آهن اردبیل-‌میانه در سفر آینده ریاست جمهوری به استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز، اظهار کرد: امروز در نهاد ریاست جمهوری در رابطه با پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه، جلسه مهمی با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، استانداری اردبیل، سازمان برنامه‌وبودجه کشور، ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد و برای اولین بار تصمیمی مبنی بر اختصاص ریل آهن، توسط ذوب‌آهن اصفهان به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال به پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه اتخاذ شد و این موضوع به‌حساب مابین دولت با مجموعه ذوب‌آهن اصفهان منتقل خواهد شد.

وی افزود: برای پایان پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که از مبلغ فوق ۱۰ هزار میلیارد ریال بدهی به پیمانکاران است، ولی با برگزاری جلسه مهم امروز در نهاد ریاست جمهوری، تصمیم بر این شد که با مساعدت ویژه دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف ملی، راه‌آهن اردبیل-میانه پس از دو دهه در سفر آینده ریاست جمهوری به استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه سال جاری راه‌آهن اردبیل-میانه ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که در شرایط خاصی که تاکنون به هیچ پروژه‌ای در کشور بودجه تزریق نشده است، یک هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه مهم و اصلی استان اردبیل تزریق‌شده و تا سه ماه آینده ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر به پروژه فوق تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: راه‌آهن اردبیل-میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر است که متشکل از ۲۵ کیلومتر تونل، ۴ کیلومتر و ۲۰۰ متر پل، ۳ کیلومتر و ۲۰۰ متر گالری و تا به امروز ۴۰ هزار میلیارد ریال بودجه توسط دولت‌ها به پروژه فوق تزریق‌شده است.

نیکزاد ادامه داد: بدهی پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه به مجموعه بنیاد مستضعفان ۲ هزار میلیارد ریال است و علاوه بر این بدهی، بنیاد مستضعفان یک هزار میلیارد دیگر هم برای پیشبرد پروژه کمک خواهد کرد و برای تأمین میلگرد موردنیاز پروژه فوق به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان به پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه تزریق خواهد شد.

برقراری مجدد پرواز اردبیل- مشهد

وی تشریح کرد: پرواز‌های اردبیل-مشهد مقدس و بالعکس، که قبلاً صورت می‌گرفت، توسط شرکت هواپیمایی زاگرس لغو شده بود و در راستای برقراری مجدد این پرواز‌ها، پیگیری ویژه انجام شد و از روز شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری پرواز‌ها اردبیل-مشهد مقدس و بالعکس آغاز و در طول هفته روز‌های شنبه و سه‌شنبه توسط شرکت هواپیمایی معراج انجام خواهد شد و در به ثمر رسیدن این اقدام، امیر قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا که از فرزندان دلیر خطه اردبیل هستند، نقش اساس داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده