تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۱۰۷۸۹
استاندار اردبیل:

موانع گلوگاهی راه آهن اردبیل - میانه برطرف شد+فیلم

‌می‌متالز - استاندار اردبیل گفت: با همت و همکاری همه مسوولان و نمایندگان نقاط گلوگاهی راه آهن اردبیل- میانه تقریبا رفع شده است.

به گزارش می‌متالز، سید حامد عاملی امروز دوشنبه در جریان بازدید از قطعات پروژه راه آهن اردبیل-میانه اظهار کرد: راه آهن اردبیل-میانه بعد از سفر رئیس جمهور به اردبیل به صورت جدی در دست پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: قسمت‌های گلوگاهی نظیر پل‌ها و تونل‌ها باقی مانده بود که در ماه‌های اخیر با همت و پیگیری همع مسوولان و نمایندگان استان نقاط مهم و گلوگاهی تقریبا مرتفع شده است.

عاملی ادامه داد: سال گذشته بیش ۱۳ هزار میلیارد ریال برای راه آهن اردبیل - میانه هزینه شد و امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌ها برای این طرح عمرانی مهم، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد تا با سفر ریاست جمهوری به استان، مطالبه ۱۸ ساله مردم این خطه محقق شود.

مقام عالی دولت در استان اردبیل اظهار کرد: راه آهن علاوه بر بخش مسافری، در بخش اقتصادی بسیار حایز اهمیت است و وجود راه آهن در استان، بسیاری از پروژه‌های اقتصادی را دارای توجیه خواهد کرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: عزم همه مسئولان بر این است که در حوزه تامین زیرساخت‌های اقتصادی استان گام‌های بلندی برداشته شود و در این راستا ارتباطات زمینی، ریلی و هوایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

امسال ۷۰کیلومتر از جاده اردبیل-سرچم چهار بانده می‌شود

عاملی در ادامه با اشاره به توسعه شبکه بزرگراهی در استان گفت: همه شهرستان‌های استان با راه مناسبی به مرکز استان و مرکز استان نیز با راه مناسب به مرکز کشور متصل شود و موضوع چهار بانده شدن شمال - جنوب استان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: از پارس آباد تا سربند، از سربند تا مشگین شهر و از مشگین شهر تا اردبیل توسعه شبکه بزرگراهی در دست اجراست. علاوه براین سال گذشته از مسیر۱۸۷ کیلومتری اردبیل - سرچم حدود ۳۰ کیلومتر به بهره برداری رسید.

استاندار اردبیل افزود: امسال هم ۵۰ کیلومتر از یک بخش و ۲۰ کیلومتر از بخش دیگر از جاده به بهره برداری خواهد رسید و بدین ترتیب حدود ۱۰۰ کیلومتر از این مسیر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده