تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۳۱۰۹۱۹

افتتاح راه آهن، شرط سفر رئیس جمهور به اردبیل

‌می‌متالز - پروژه راه‌آهن اردبیل نزدیک به ۲ دهه عمر دارد و در این مدت همواره جزو مطالبات اصلی مردم استان اردبیل بود که پس از سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل در سال ۱۴۰۰، نگاه ویژه ملی و استانی برای تکمیل این پروژه شکل گرفت.

به گزارش می‌متالز، پروژه راه‌آهن اردبیل نزدیک به ۲ دهه عمر دارد و در این مدت همواره جزو مطالبات اصلی مردم استان اردبیل بود که پس از سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل در سال ۱۴۰۰، نگاه ویژه ملی و استانی برای تکمیل این پروژه شکل گرفت و در گام نخست نیز همت شد تا بخش‌های سخت و گلوگاه‌های رهامانده از گذشته، مرتفع و تکمیل شود.

با اقدامات انجام‌یافته، از تخصیص اعتبار‌های لازم تا نشست‌های مکرر جهت تأمین نیازمندی‌ها و رفع موانع، با همت دولت سیزدهم و پیگیری‌های نماینده، ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس و مسؤولان استانی، اکنون پروژه در شرایط خوبی قرار گرفته و از نقطه بحرانی سال‌های پیش خارج شده است.

استان اردبیل همچون عموم حوزه‌ها، در بخش راه‌های مواصلاتی نیز دچار عقب‌ماندگی قابل توجهی است که با همت دولت سیزدهم، تحول در راستای رفع این مشکل، به‌معنای واقعی در جریان است.

متأسفانه در گذشته، اقدامات لازم و زیرساختی که ارتباط مستقیم با اقتصاد استان اردبیل و معیشت مردم دارد، در دستور کار قرار نگرفته بود؛ اما اکنون رویه تکمیل زیرساخت‌ها در جهت توسعه همه‌جانبه را پیش گرفته‌ایم تا شاهد پیشرفت استان اردبیل و تامین نیاز‌های مردم استان باشیم.

از ابتدای استقرار دولت سیزدهم، پس از بررسی‌های تخصصی مبتنی بر واقعیت، برنامه‌ریزی‌های تخصصی لازم تدوین و اقدامات مقتضی در دستور کار قرار گرفت. طی ۲۰ ماه گذشته، عملیات عمرانی در جبهه‌های مختلف حوزه راه استان اردبیل آغاز شده که اصلی‌ترین آن، تکمیل راه آهن اردبیل و بزرگراه شمال - جنوب استان اردبیل است.

به گفته معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت، منابع مالی برای طرح راه‌آهن اردبیل-میانه اختصاص یافته و در حال حاضر ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برنامه‌ریزی شده تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

پروژه راه‌آهن میانه – اردبیل بخشی از طرح راه‌آهن میانه – اردبیل – پارس‌آباد است که با هدف اتصال استان اردبیل و عبور قطار‌های مسافری، باری با مسیر ریلی ایمن و قابل اطمینان به طول حدود ۱۷۵ کیلومتر از ایستگاه زاویه در راه‌آهن میانه – تبریز شروع و با عبور از شهرستان کوثر وارد شهر اردبیل می‌شود.

علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: این پروژه در قانون بودجه با عبارت اتصال راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد به شبکه ریلی است و بنده و سایر مسئولان و نمایندگان هم اصرار دارند که به محض اتمام راه‌آهن اردبیل - میانه کلنگ راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد بر زمین زده شود.

عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور نیز گفته است: منابع مالی برای طرح مهم راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم تا این پروژه بسیار سخت و فنی را در نیمه دوم سال جاری به پایان برسانیم.

پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه با ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی از لحاظ ابنیه و سازه‌ها در حال اجراست و در بخش زیرسازی نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق اظهارات سید حامد عاملی، استاندار اردبیل، افتتاح راه آهن اردبیل، شرط سفر دوم رئیس جمهور به استان دارالارشاد اردبیل است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما

عناوین برگزیده