تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۱۲۰۳۰
موسوی در نطق میان دستور؛

اجازه دهید مردم بیش از این از پراید در عذاب نباشند/ بیست سال چشم‌انتظاری برای افتتاح راه‌آهن اردبیل

‌می‌متالز - نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تصویب طرح واردارت خودرو در مجلس، عنوان کرد: مجلس مصوب می‌کند، اما وظیفه دولت چیست؟ آئین‌نامه را بیاورید و اجازه دهید مردم بیش از این از پراید، مراید و... در عذاب نباشند.

به گزارش می‌متالز، سید کاظم موسوی، نماینده اردبیل و نمین و نیر و سرعین در جلسه علنی امروز (شنبه، ۳۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن اشاره به حال و هوای خاص اردبیل در ایام عزاداری اباعبدالله (ع) و قرائت اشعار آذری در رثای حضرت سیدالشهدا (ع)، از همگان دعوت به حضور در عزاداری‌های مردم اردبیل و استفاده از آن کرد.

موسوی در ادامه ضمن محکوم کردن توهین به قرآن کریم در سوئد، عنوان کرد: استکبار جهانی که یک بار از طریق سوئد و بار‌ها از طریق فرانسه و کشور‌های دیگر اقدام به قرآن سوزی کرده، غلط کرده است. آموزه‌های قرآنی شفاف و روشن و همراه اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، همه جا درخشیده است؛ از آنجا که این نور به آمال شوم و بد دشمن راه پیدا نمی‌کند؛ از وجود آن خفه می‌شوند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت معیشت مردم، خطاب به دولت گفت: دولت محترم! کالا‌های اساسی و معیشت مردم در تنگنا است. این مردم برای کشور، جان، جوان و شهید دادند، توجه ویژه‌ای بفرمایید تا مردم بیش‌تر از این در معیشت و زندگی ابتدایی خود با مشکل مواجه نشوند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به تاکید و توصیه مقام معظم رهبری در بیانات مختلفشان در رسیدگی به مردم، به‌ویژه دهک‌های پایین جامعه، اضافه کرد: مجلس در این مسیر شما را همراهی می‌کند. در برنامه پنج ساله هفتم توسعه هم نمایندگان مجلس و هم اعضای کمیسون تلفیق برنامه حتما توجهات ویژه‌ای در این موضوع معطوف کردند؛ مخصوصا درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان -اعم از لشکری و کشوری- که مظلوم واقعشده‌اند.

وی ادامه داد: اینان پیشقراولان و پیشکسوتان و متجربین این جامعه بودند که به سنین ۶۰ و ۷۰ سالگی رسیدند، اما ماشین زیر پا، آسایش و زندگی ندارند. مستاصل و نیازمند شدند و زندگی برای آن‌ها واقعا سخت شده است. این‌ها هم مانند ما مسلمان‌اند و همه در یک کشتی هستیم و ناخدای این کشتی ولایت است. برادران و خواهران بزرگوار من ما همه باید دست به دست هم دهیم و مشکلاتی از جامعه را کم و رفع کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر صحبت‌های خود عنوان کرد: مجلس خواهان تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی به قراردادی یا کار معین –به‌ویژه پرستاران عزیز ما در بیمارستان‌ها که در زمان کرونا زحمت کشیدند و یک عده هم شهید سلامت شدند- است؛ برای دولت هم کار سختی نیست. وزیر کار باید به این مساله توجه ویژه داشته باشد. تمدید طرح برای این خانواده‌ها و امنیت شغلی برای آنان بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام موسوی همچنین ضمن اشاره به تصویب طرح واردات خودرو در مجلس، عنوان کرد: مجلس مصوب می‌کند، اما وظیفه دولت چیست؟ آئین‌نامه را بیاورید و اجازه دهید مردم بیش از این از پراید، مراید و... در عذاب نباشند.

وی با بیان اینکه مردم بیست سال چشم‌انتظار راه‌آهن اردبیل هستند، خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیسی امسال آن را افتتاح کنید تا مردم بیش از این چشم‌انتظار این موضوع مهم نباشند. همچنین جاده‌های سرچم و مرگ مغان، جان صد‌ها نفر از مردم ما را گرفته و صد‌ها خانواده را مستاصل و بی‌خانمان کرده است، برای آن فکری کنید.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای در پایان نطق خود ضمن اشاره به وضعیت بد کشاورزان حوزه انتخابی خود، گفت: سیب‌زمینی کاران و دیگر کشاورزان غیرتمند استان و عشایر مغان بالای پنج میلیوون استحصال می‌کنند، کی باید توجه شود، چه کسی باید توجه کند؟!

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده