تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۵۸
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۵۷۹۲۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

پوسکو به‌دنبال تاسیس کارخانه تولید فولاد الکتریکی

‌می‌متالز - شرکت POSCO برترین فولادساز کره‌جنوبی، هفته گذشته در بحبوحه افزایش تقاضای فولاد از سوی خودروسازان و سازندگان لوازم خانگی، اعلام کرد زمینه را برای تاسیس یک کارخانه جدید فولاد آغاز کرده است. این غول فولادسازی در حال حاضر دو کارخانه فولاد یکپارچه را در کره‌جنوبی در پوهانگ و گوانگ یانگ اداره می‌کند.

به گزارش می‌متالز، این در حالی است که پوسکو قبلا یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت یواس استیل، با نام صنایع USS-POSCO در پیتسبورگ، کالیفرنیا، ایالات متحده داشت، اما یواس استیل مالکیت کامل این تاسیسات را در فوریه ۲۰۲۰ به دست آورد.

به نقل ازکره تایمز، پوسکو بیش از یک تریلیون وون (۸۰۵ میلیون دلار) را برای ساخت کارخانه‌ای در بندر جنوب غربی گوانگ یانگ هزینه خواهد کرد که ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن فولاد الکتریکی غیرجهت‌دار خواهد داشت. فولاد الکتریکی که به آن فولاد سیلیکون نیز گفته می‌شود، یک فولاد آلیاژی مغناطیسی نرم فروسیلیکون با محتوای کربن بسیار کم است که معمولا حاوی ۵/ ۰ تا ۵/ ۴درصد سیلیسیم است. افزودن سیلیکون می‌تواند مقاومت ویژه و رسانندگی الکتریکی و حداکثر نفوذپذیری مغناطیسی آهن را افزایش دهد و اتلاف و پیری مغناطیسی هسته آهن را کاهش دهد.

فولاد الکتریکی عمدتا در موتور‌های الکتریکی برای تحقق راندمان بالای این موتور‌ها استفاده می‌شود. به طور خاص، فولاد الکتریکی غیر‌جهت‌دار می‌تواند اتلاف انرژی را برای موتور‌های الکتریکی کاهش دهد و برای خودرو‌های سازگار با محیط زیست و لوازم‌خانگی استفاده می‌شود. فولاد‌های الکتریکی معمولا به شکل ورق‌های الکتریکی با ضخامت کمتر از ۲ میلی‌متر با فرآیند نورد سرد تولید می‌شوند و سپس در اشکال معین به صورت لایه‌هایی روی هم چسبانده می‌شوند، تا هسته ترانسفورماتور را تشکیل دهند.

شرکت پوسکو در حال حاضر سالانه ۱۰۰ هزار تن فولاد الکتریکی غیرجهت‌دار تولید می‌کند. به گفته این شرکت، با تکمیل ساخت کارخانه جدید خود در سال ۲۰۲۵، ظرفیت تولید سالانه فولاد الکتریکی‌اش را به ۱۳/ ۱ میلیون تن افزایش خواهد داد. بر اساس گزارش ردیاب بازار IHS Markit، تقاضا برای فولاد الکتریکی غیر‌جهت‌دار از سوی خودروسازان با نرخ سالانه ۲۰درصد به ۴ میلیون تن در سال ۲۰۳۳ از ۳۲۰ هزار تن در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. از دیگر کاربرد‌های این فولاد‌ها می‌توان به تجهیزات دوار، به عنوان مثال، ژنراتور‌ها و مبدل‌های فرکانس و مبدل‌های فرکانس بالا اشاره کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده