تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۵۷۹۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکود تولید در صنایع مصرف کننده فولاد اروپا

‌می‌متالز - انتظار می‌رود تولید بخش‌های مصرف کننده فولاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد، اما با ۵۰ درصد کاهش نسبت به پیش بینی‌های قبلی یوروفر یعنی از رشد ۴ درصدی به رشد ۲ درصدی خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، کل فعالیت‌های تولیدی به طور فزاینده‌ای تحت تاثیر مشکلات جاری زنجیره تامین و قیمت بالای انرژی قرار گرفته که از نظر هزینه تولید، کمبود قطعات و بازده پایین‌تر بر صنایع تاثیر گذاشته است. با این حال، کل تولید در بخش‌های مصرف کننده فولاد در سال ۲۰۲۱ پس از افت شدید ۸.۴ درصدی ثبت شده در سال ۲۰۲۰، تا ۷.۳ درصد افزایش یافت. برای سال جاری نیز رشد خواهد داشت، ولی نسبت به برآورد قبلی کمتر خواهد شد. برای سال ۲۰۲۳ نیز روند نزولی رشد برآورد شده و از ۲.۳ درصد پیش بینی امسال به ۱.۵ درصد رشد می‌رسد.

به لطف بحران اوکراین و مشکلات زنجیره تامین متعاقب آن، قیمت‌های بالای انرژی و کومودیتی ها، یوروفر پیش بینی تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۲۲ را به ۲.۹ درصد و برای سال ۲۰۲۳ به ۲.۴ درصد کاهش داده است. پیش‌بینی قبلی به ترتیب ۴.۱ درصد و ۲.۸ درصد بود. این امر بر مصرف فولاد نیز تاثیری نزولی و رو به پایین خواهد داشت.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده