تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۵۸۰۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
سهامدار اصلی متین وست مطرح کرد؛

شکایت از روسیه به دلیل تخریب کارخانه‌های فولاد ماریوپل

‌می‌متالز - سهامدار اصلی متین وست می‌گوید که از روسیه به دلیل تخریب کارخانه‌های فولاد ماریوپل شکایت خواهد کرد.

درخواست غرامت از روسیه برای تمام زیان‌های وارد شده

به گزارش می‌متالز، رینات آخمتوف، سهامدار بزرگ این کشور به رسانه‌های اروپایی گفت: متین وست اوکراین، بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور، در حال آماده سازی اقدامات قانونی برای درخواست غرامت از روسیه برای تخریب کارخانه‌های آهن و فولاد آزوفستال و ایلیچ است که هر دو در ماریوپول واقع شده اند.

آخمتوف گفت: سرمایه قبل از جنگ دو کارخانه ما – آزوفستال، و آهن و فولاد ایلیچ – حداقل ۱۰ میلیارد دلار بود. ما در حال آماده سازی اقدامات قانونی برای درخواست غرامت از روسیه برای تمام زیان‌های وارد شده به شرکت‌های ما هستیم.

بازسازی ۷ میلیارد دلاری

در اواسط آوریل، انور تسکیتیشویلی، مدیر اجرایی آزوفستال به رسانه‌های محلی گفت که تمام تجهیزات، ساختمان‌ها و سازه‌های این کارخانه گلوله باران و بمباران شده است. وی افزود که طبق برآورد متین وست، بازسازی این کارخانه بالغ بر ۷ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

هیچ تخمینی از هزینه بازسازی ایلیچ در زمان انتشار شنیده نشده بود.

ارتش روسیه به تخریب ماریوپل و دو کارخانه آن ادامه می‌دهد.

آخمتوف گفت: کارخانه آهن و فولاد ایلیچ و آزوفستال دائما بمباران و گلوله باران می‌شوند. ما تولید را متوقف کرده ایم و تنها پس از پیروزی [در جنگ با متجاوزان]آن را از سر خواهیم گرفت.

به گزارش رسانه‌های داخلی و بین المللی، در زمان نگارش این مقاله، آزوفستال آخرین سنگر مقاومت اوکراین در ماریوپل بود که نیرو‌های این کشور در کنار غیرنظامیان در آنجا باقی ماندند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده