تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۵۹۰۶۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
اوکراین:

امیدواریم نیرو‌های خارج شده از کارخانه فولاد ماریوپل را با اسرای روسی مبادله کنیم

‌می‌متالز - یک مقام ارشد نظامی اوکراین گفت امیدوار است که بتواند نیرو‌های اوکراینی خارج شده از ماریوپل را با اسرای روسی مبادله کند، اما یک قانونگذار روسی خواستار "عدالت" در این خصوص شد.

به گزارش می‌متالز، پارلمان روسیه در نظر داشت که امروز (چهارشنبه) قطعنامه‌ای را برای جلوگیری از مبادله نیرو‌های اوکراینی که در مجمتع فولاد شهر ماریوپل محاصره شده بودند، وضع کند.

آنا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین گفت که مذاکرات برای آزادی این نیرو‌ها و همچنین برنامه‌هایی برای نجات افرادی که همچنان در داخل این مجتمع فولاد هستند، ادامه دارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: بانفوذترین میانجیگران بین‌المللی در این طرح‌ها شرکت دارند.

این در حالیست که مقامات هنوز اعلام نکرده‌اند که چه تعداد نیرو همچنان داخل این مجمتمع فولاد هستند.

در حالی که بقیه ماریوپل کاملا در دست روسیه است، صد‌ها سرباز و غیرنظامی اوکراینی در زیر این مجمتع فولاد این شهر حضور داشتند. غیرنظامیان مانده در آنجا در هفته‌های اخیر تخلیه شدند و بیش از ۲۶۰ سرباز که برخی از آن‌ها زخمی هستند، اواخر روز دوشنبه این کارخانه را به مقصد مناطق تحت کنترل روسیه ترک کردند.

از زمانی که روسیه حمله خود را در ۲۴ فوریه آغاز کرد، ویرانی‌های ماریوپل هم به نماد "مقاومت" اوکراین تبدیل شده است. اولین مرحله تخلیه شامگاه دوشنبه و ساعاتی پس از آن انجام شد که روسیه گفت با تخلیه سربازان اوکراینی مجروح به یک مجتمع درمانی موافقت کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده