تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۵۷۶۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

مدافعان کارخانه فولاد ماریوپل اوکراین تسلیم نمی‌شوند

‌می‌متالز - خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یکی فرماندهان اوکراینی حاضر در کارخانه فولاد ماریوپل نوشت: مدافعان کارخانه فولاد سوگند خورده اند، تسلیم نشوند.

به گزارش می‌متالز، کاترینا پروکوپنکو همسر دنیس پروکوپنکو یکی از فرماندهان اوکراینی تحت محاصره در کارخانه فولاد ماریوپل بعد از گفت و گوی تلفنی با همسرش به آسوشیتدپرس گفت: مبارزان اوکراینی حاضر در تونل‌های زیرزمینی کارخانه فولاد هرگز تسلیم حملات نظامیان روس نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: آن‌ها تسلیم نخواهند شد و فقط به وقوع یک معجزه امید دارند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هم اواخر پنج شنبه در یک پیام ویدئویی خاطرنشان کرد: بسیاری از نظامیان اوکراینی حاضر در کارخانه فولاد زخمی هستند، اما تسلیم نخواهند شد و موقعیت جنگی خود را حفظ کرده اند.

وی، تداوم حملات روسیه را مانع تخلیه بقیه غیرنظامیان اعلام کرد.

مقاومت نظامیان اوکراینی در کارخانه فولاد ماریوپل، بخشی از نیرو‌های روس را به خود مشغول کرده و در نتیجه مانع پیشروی روسیه در شرق اوکراین شده است.

روسیه نظامیان اوکراینی حاضر در کارخانه فولاد را به استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی متهم کرده است.

باوجود چند دور مذاکرات بین کی یف و مسکو، جنگ اوکراین ادامه دارد و گرچه روسیه از مناطق حومه پایتخت اوکراین عقب نشینی کرد، اما حملات در مناطق شرقی را افزایش داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده