تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۵۶۸۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

اوکراین درباره خارج کردن غیرنظامیان از کارخانه فولاد ماریوپل ابراز امیدواری کرد

‌می‌متالز - دفتر ریاست جمهوری اوکراین درباره یافتن مسیری برای خارج کردن غیرنظامیان حاضر در کارخانه فولاد ماریوپل در روز جمعه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش می‌متالز، فتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد: عملیاتی برای خارج کردن غیرنظامیان از کارخانه فولاد ماریوپل در روز جمعه طراحی شده است.

بر اساس برخی گزارش ها، ۲ هزار سرباز اوکراینی در کارخانه آزوفستال در منطقه ماریوپل تحت محاصره هستند. همچنین از زخمی بودن تعدادی از این سربازان و حضور حدود هزار غیرنظامی در این کارخانه خبر داده اند.

ارتش روسیه اعلام کرده که نظامیان اوکراینی واقع در ماریوپل که هنوز کارخانه صنعتی آزوفستال را در اختیار خود دارند در صورت تسلیم شدن، در امان خواهند بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده