تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۰۲
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۲۵۸۰۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
بر اساس گزارش یوروفر؛

جنگ اوکراین ممکن است موجب رکود در فولاد اتحادیه اروپا شود

‌می‌متالز - یوروفر می‌گوید که جنگ اوکراین ممکن است رکود خفیفی در فولاد اتحادیه اروپا به همراه داشته باشد، اما در سال ۲۰۲۳ بهبود یابد.

رکود در فولاد اتحادیه اروپا

به گزارش می‌متالز، محدودیت‌های ایجاد شده توسط جنگ در اوکراین، بحران انرژی، کمبود مواد خام و ادامه اختلالات زنجیره تامین جهانی ممکن است منجر به کاهش ۱.۹ درصدی مصرف فولاد در اروپا در سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل شود.

انجمن یوروفر، در روز پنجشنبه ۵ می‌در چشم انداز اقتصادی خود اعلام کرد که این امر با بهبودی ۵.۱ درصدی در سال ۲۰۲۳ همراه خواهد بود.

در اوایل ماه فوریه، این انجمن افزایش متوسط ​​سالانه در مصرف ظاهری فولاد را به میزان ۳.۲ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱.۷ درصد سال به سال در سال ۲۰۲۳ پیش بینی کرد.

اما این پیش بینی قبل از حمله روسیه به اوکراین و آغاز جنگ خود علیه این کشور در ۲۴ فوریه بود.

اکسل اگرت، مدیر کل یوروفر گفت: تحول بازار فولاد برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ همچنان در معرض سطح بالایی از عدم قطعیت است، که احتمالاً همچنان تقاضای بخش‌های مصرف‌کننده فولاد را تضعیف می‌کند.

در شرایط کنونی، در بحبوحه تشدید بحران انرژی و کمبود مواد خام، نمی‌توانیم یک رکود جدید یا یک سناریوی «رکود تورمی» را کنار بگذاریم.

بررسی بازار فولاد اتحادیه اروپا

در سال ۲۰۲۱، تحویل داخلی فولاد در اروپا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۷ درصد بهبود یافت. این اتفاق به دنبال یک رکود دو ساله با افت ۹.۶ درصدی در سال ۲۰۲۰ و ۴.۲ درصدی در سال ۲۰۱۹ بود. اما به گفته یوروفر، رشد متوسط ​​۰.۶ درصدی در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ نشان دهنده شروع کاهش تقاضای فولاد در اتحادیه اروپا بود.

یوروفر گفت که واردات به این منطقه افزایش چشمگیر ۳۲ درصدی را در سال ۲۰۲۱ نشان داد، با این حال، پس از افت متوالی ۱۷.۱ درصدی در سال ۲۰۲۰ و ۱۰.۹ درصدی در سال ۲۰۱۹، نشان دهنده بهبود تقاضای فولاد است.

بخش‌های مصرف‌کننده فولاد اتحادیه اروپا

انتظار می‌رود رشد تولید از بخش‌های مصرف‌کننده فولاد در سال ۲۰۲۲ به نصف کاهش یابد و در مقایسه با پیش‌بینی در ماه فوریه برای رشد ۴ درصدی، به ۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد و تنها ۲.۳ درصد در سال افزایش یابد.

علیرغم افزایش قیمت انرژی در نیمه دوم سال و کمبود قطعات منجر به کاهش تولید در بخش خودرو، این امر در پی بازگشت قابل توجه ۷.۳ درصدی نسبت به سال قبل در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

در طول همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰، تولید بخش‌های مصرف‌کننده فولاد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۴ درصد کاهش یافت.

شاخص قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی، خارج از اروپای شمالی، در ۵ می‌به قیمت ۱۲۱۶.۶۷ یورو (۱۲۸۵.۹۱ دلار) در هر تن رسید که به دلیل فعالیت‌های خرید اندک، ۱۴.۷۶ یورو به ازای هر تن نسبت به قیمت ۱۲۳۱.۴۳ یورو در روز چهارشنبه، کاهش یافت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده