تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۲۶۰۹۲۹

پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه بعد از ۱۹ سال تاخیر شهریور امسال به اتمام می‌رسد

‌می‌متالز - نایب رئیس مجلس گفت: با توجه به تاخیر پروژه راه‌آهن اردبیل تا ۱۹ سال همچنان این پروژه به اتمام نرسیده و درصدد هستیم تا شهریور امسال ۱۰ درصد مابقی پیشرفت فیزیکی این پروژه را به اتمام برسانیم.

به گزارش می‌متالز، علی نیکزاد اظهار داشت: بررسی وضعیت راه‌ آهن اردبیل - میانه و نیز همکاری بانک‌ها در این زمینه از اهم مواردی است که با جدیت پیگیری می‌شود و با توجه به تاخیر پروژه راه‌آهن اردبیل تا ۱۹ سال همچنان این پروژه به اتمام نرسیده و درصدد هستیم تا شهریور امسال ۱۰ درصد مابقی پیشرفت فیزیکی این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: این پروژه همچنان بلاتکلیف مانده و در حالی که مطالبه عمومی مجلس و مردم این پروژه است باید هر چه سریع‌تر این پروژه از اردبیل به پارس‌آباد برسد و از طریق ریل به جمهوری آذربایجان، مسکو و چین متصل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پروژه جزو مطالبات مهم مردمی است و درصدد هستیم با تلاش برای اتمام پروژه تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود را به کارگیریم و با توجه به اختصاص یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای اتمام آن امیدواریم این پروژه هر چه سریع‌تر به اتمام برسد تا بتوانیم وضعیت کشور را ساماندهی کنیم.

نیکزاد اظهار کرد: اجرای پروژه چهاربانده سرچم - اردبیل نیز جزو پروژه‌هایی است که باید به عنوان بزرگراه و آزادراه به مرکز کشور متصل شود که به همین منظور با همکاری بانک صادرات و تخصیص سازمان برنامه و بودجه درصدد هستیم ۱۷۵ کیلومتر اتوبان به صورت رفت و برگشت و بزرگراهی احداث کنیم.

وی تصریح کرد: مساعدت‌های لازم در این زمینه و تخصیص اعتبارات مناسب به چنین پروژه‌هایی با جدیت در دستور کار است که در این زمینه عملیاتی‌سازی دستورات وزیر راه و شهرسازی مبنای کار قرار گرفته تا بتوانیم وضعیت این پروژه را نهایی‌سازی و تعیین تکلیف کنیم و مشکلات موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده