تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۶۸۰۰۷
معاون عمرانی استاندار اردبیل:

۲۵کیلومتر از راه‌آهن اردبیل - میانه آماده ریل‌گذاری است

‌می‌متالز - معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه در مجموعه یک هزار و ۳۹۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در استان اردبیل وجود دارد، گفت: هم‌اکنون ۱۲۰ کیلومتر در پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه ریل‌گذاری شده و ۲۵ کیلومتر دیگر آماده ریل‌گذاری است.

به گزارش می‌متالز، میرکمال الدین میرجعفریان روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران راه‌آهن اردبیل - میانه را جزو پروژه‌ای اولویت‌دار استان عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل –میانه مطلوب است و برای تکمیل آن ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه منابع مورد نیاز این پروژه ریلی از محل‌های مختلف تامین می‌شود، تاکید کرد: زمان افتتاح این پروژه غیرقابل پیش‌بینی است چرا که هنوز نقاط حساس و کلیدی پروژه اعم از تونل‌ها و لاینینگ‌ها به اتمام نرسیده و از عملیات تکمیل تونل هم حدود ۲ هزار متر باقی مانده است.

میرجعفریان ادامه داد: مدیرعامل راه‌آهن کشور هم مقرر شده برای تامین سه هزار تن ریل به این پروژه مساعدت کند ضمن اینکه از محل‌های دیگر هم بدنبال تامین منابع لازم و کافی برای این پروژه هستیم.

وی بیان کرد: از محل سفر ریاست‌جمهوری به استان اردبیل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: مسوولان استانی پیگیر تامین بموقع منابع مالی برای پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه هستند تا این پروژه به‌عنوان خواسته به‌حق مردم استان اردبیل به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین درباره تکمیل عملیات چهاربانده کرده محور اردبیل- سرچم گفت: تلاش بر این است علاوه بر تکمیل جاده شمال و جنوب استان، جاده اردبیل – سرچم به عنوان جاده ترددی اهالی استان به مرکز کشور به یک راه ایمن تبدیل شده و مسافران و گردشگران به راحتی بتوانند از این مسیر چهار خطه استفاده کنند.

به گفته معاون امور عمرانی استاندار اردبیل، با بهره‌برداری از این بزرگراه بار ترافیکی در این مسیر به صورت مناسب کنترل و هدایت شده و جلوی تصادفات ناگوار در این مسیر پرتردد گرفته خواهد شد.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سال‌ها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

یک هزار و ۳۹۰ پروژه نیمه تمام در استان اردبیل وجود دارد

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه یک هزار و ۳۹۰ پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد، اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز ۵۶۰ پروژه از محل اعتبارات استانی و ۸۳۰ پروژه دیگر هم از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

وی افزود: برای ۵۶۰ پروژه ۱۷هزار میلیارد ریال اعتبار و برای ۸۳۰ پروژه دیگر هم ۵۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

میرجعفریان همچنین درباره میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها اظهار کرد: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیمه تمام استانی ۵۳ درصد و پروژه‌های نیمه تمام ملی به میزان ۷۸ درصد و در مجموع ۶۳ درصد می‌باشد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده