تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۱۶
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۶۳۸۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی برای تولید لوله بدون درز/ ریل‌های راه‌آهن اردبیل تأمین شد

‌می‌متالز - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از توافق برای سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی برای تولید لوله بدون درز در اردبیل خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق توافق اخیر با شرکت زیرمجموعه ایمیدرو، سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی برای راه‌اندازی خط تولید لوله بدون درز در اردبیل انجام می‌شود و همچنین در حوزه اکتشافات معدن و تولید مواد اولیه در استان اردبیل سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه یک میلیون تنی تولید آهن اسفنجی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومانی در اردبیل هم‌اکنون ۴۰ درصد است که پیشرفت این پروژه به‌صورت مداوم پیگیری می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه، با انجام رایزنی با وزارت راه‌وشهرسازی، ۲۰۰۰ تن ریل مورد نیاز آن تأمین شد تا این پروژه امسال به بهره‌برداری برسد.

پرواز‌های آخر هفته فرودگاه اردبیل افزایش می‌یابد

نیکزاد بیان کرد: افزایش پرواز‌های فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود که با رایزنی‌های انجام‌یافته، ۷ پرواز از طریق شرکت هواپیمایی آتا به پرواز‌های آخر هفته فرودگاه اردبیل اضافه خواهد شد و همچنین در تلاش هستیم با توجه به خریداری ۳ هواپیما توسط یک سرمایه‌گذار اردبیلی، یک ایرلاین با بیس فرودگاه اردبیل ثبت گردد.

وی گفت: برای پروژه بزرگراه اردبیل - سرچم ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات جاری در اختیار اداره‌کل راه‌وشهرسازی قرار گرفته شد تا با حرکت جهادی این اداره‌کل و حمایت همه مسؤولان استانی، روند تعریض ۱۳۵ کیلومتر از این مسیر، تسریع شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده