تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۶۱۲۴۷

برآورد خسارات وارد شده به راه آهن خواف - هرات + فیلم

‌می‌متالز - طالبان میزان خسارات وارد شده به راه آهن خواف - هرات را بیش از ۲۰ میلیون افغانی برآورد کرده است.

به گزارش می‌متالز، بخت الرحمان شرافت، رئیس اداره راه آهن افغانستان گفت: خسارات وارد شده به راه آهن خواف - هرات در ایستگاه «روزنک» استان هرات بیش از بیست میلیون افغانی (معادل دویست و بیست و دو هزار دلار) برآورد شده است.

شرافت ابراز امیدواری کرد عملیات ترمیم و بازسازی خط آهن خواف - هرات به زودی آغاز شود.

خط آهن خواف - هرات آذر سال ۱۳۹۹ با حضور مجازی رؤسای جمهور وقت ایران و افغانستان به صورت رسمی افتتاح شد، اما فقط قطار آزمایشی بر روی این ریل به حرکت درآمد و هنوز روند انتقال کالا و مسافر از این مسیر آغاز نشده است. خط آهن خواف - هرات سالانه ظرفیت انتقال و جابجایی شش میلیون تن کالا و یک میلیون مسافر را دارد.

راه‌آهن خواف - هرات به طول ۲۲۲ کیلومتر شامل چهار قطعه است که قطعات اول و دوم آن به طول ۶۷ کیلومتر در خاک ایران واقع شده است و قطعه‌های سوم و چهارم آن در افغانستان قرار دارد که قطعه سوم آن به طول ۷۲ کیلومتر از مرز شمتیغ تا ایستگاه روزنک ادامه می‌یابد و قطعه چهارم آن نیز از ایستگاه روزنک تا شهر هرات به طول ۷۶ کیلومتر است.

خط آهن خواف - هرات می‌تواند باعث توسعه روابط تجاری و حمل و نقل میان ایران و افغانستان شود، این خط ریلی همچنین افغانستان را به آب‌های آزاد بین المللی و همچنین خطوط ریلی اروپا وصل خواهد کرد.

تعداد بازدید : 4

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده