تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۵۵۵۹۷

استاندار پیگیر استقرار اداره‌ کل راه‌آهن در آذربایجان‌غربی شد

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان‌غربی به‌دنبال طرح مطالبه در خصوص ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه اختصاصی در استان، به دیدار معاون وزیر راه رفته پیگیر مشکلات و موانع این موضوع شد.

به گزارش می‌متالز، از اواخر سال گذشته و به‌دنبال بروز حادثه برای قطار در مسیر ریلی ارومیه، به‌ صورت سلسله‌وار پیگیر موضوع ایجاد اداره‌کل راه‌آهن در آذربایجان‌غربی و لزوم بهبود وضعیت ریلی در این استان شد.

در این راستا، انتقاداتی از سوی مدیران و شهرسازی و نمایندگان مطرح و سؤالاتی نیز از جانب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌سوی وزیر راه و رئیس جمهور روانه شد تا به این ترتیب جدیت و ممارست در تشکیل اداره‌کل اختصاصی راه‌آهن آذربایجان‌غربی و جداسازی این اداره‌کل از منطقه آغاز شود.

به‌خلاف وعده‌های مسوولان و قول تحقق وعده در آینده، پیگیری‌های تسنیم ادامه داشته و به‌صورت سلسله گزارش‌هایی بر لزوم تحقق زودتر از موعد این امر اشاره شده است.

اکنون و پس از چندین نوبت پیگیری و انتشار گزارش‌ها، نوبت به شخص استاندار آذربایجان‌غربی رسید تا به‌منظور پیگیری افزایش سهم آذربایجان‌غربی از حمل‌ونقل ریلی، رفع نواقص ایستگاه‌ها و خطوط راه‌آهن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور، جذب اعتبارات لازم و نیز تسریع در عملیات احداث پروژه‌های راه‌سازی، و نیز بررسی موانع و مشکلات در این مسیر، به دیدار معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور برود.

بر اساس خبری که روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی از دیدار استاندار با معاون وزیر راه و شهرسازی منتشر کرده است، محمدصادق معتمدیان، در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت انتقال حجم بالای حمل‌ونقل جاده‌ای استان به شبکه ریلی، اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه آذربایجان‌غربی در همسایگی با سه کشور و وجود پنج پایانه مرزی فعال، ضروری است مسیر‌های جدید راه‌آهن احداث شود تا زیرساخت‌های لازم جهت ارتقای میزان تبادلات اقتصادی با کشور‌های همسایه فراهم باشد.

وی همچنین خواستار افزایش سقف اعتبار مصوب سال ۱۴۰۱ کریدور بزرگراهی غرب کشور، تعیین تکلیف آزادراه ارومیه ـ تبریز و سایر محور‌های اصلی و بزرگراهی در حوزه آذربایجان‌غربی شده است.

موضوع راه‌اندازی و فعالیت اداره‌کل راه‌آهن در آذربایجان‌غربی، علاوه بر تعیین تکلیف مسوولیت حوادثی نظیر خروج واگن از ریل در سال گذشته و مشخص کردن مسئول مستقیم و متولی موضوع راه‌آهن در استان، می‌تواند به اشتغالزایی و افزایش توان بهره‌وری در حوزه ریلی نیز کمک شایانی داشته باشد و بر همین اساس باید همچنان پیگیری‌های مستمر و مداوم از جانب مدیران دولتی و نمایندگان مجلس در این زمینه انجام پذیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده