تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۵۵۲۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بررسی وضعیت اسفند ماه شرکت توسعه صنعتی و معدنی صبانور؛

تحلیل سهام «کنور» در سال جدید / مسیر کماکان نزولی است؟

‌می‌متالز - شرکت توسعه صنعتی و معدنی صبانور، که با نماد «کنور» در بازار دوم بورس معامله می‌شود و در صنعت سنگ آهن فعال است، اسفند ماه سال ۱۴۰۰ را با افت نسبی تولید و فروش به پایان رساند. کنور همچنین در این ماه حدود ۳۵۵ میلیارد تومان درآمد از فروش محصولاتش کسب کرد که بیش از دو برابر درآمد بهمن ماه شرکت بود. با این وجود بررسی‌ها نشان می‌دهند که بخش عمده افزایش درآمد‌های شرکت به واسطه رشد نرخ‌های فروش آن بوده است.

به گزارش می‌متالز، در این گزارش، با نگاهی بر گزارش عملکرد ماهانه شرکت توسعه صنعتی و معدنی صبانور (کنور)، به بررسی تولید و فروش این شرکت در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ می‌پردازیم.

کنور در اسفند ماه گندله تولید نکرد


کنور، اسفند ماه ۱۴۰۰ را در حالی به پایان رساند که بیش از ۱۱۵هزار تن از محصولات خود را در این ماه تولید کرد. این حجم از تولید، تنها مربوط به محصول کنسانتره شرکت بود و کنور در این مدت، بر خلاف ماه‌های گذشته گندله تولید نکرد.

در نتیجه، تولید کنور در مقایسه با ماه‌های گذشته با افت نسبی همراه شد. به نحوی که این میزان، نسبت به بهمن ماه سال ۱۴۰۰، ۲۷درصد و نسبت به اسفند ماه ۹۹، حدود ۳۰درصد کاهش یافت.

مجموع تولید کنور در سال ۱۴۰۰، به حدود یک میلیون و ۷۳۸هزار تن رسید که در مقایسه با تولید یک میلیون و ۹۳۵هزار تنی شرکت در سال ۹۹، با افت نسبی همراه شده است.

افت تولید و فروش کنور


کنور در آخرین ماه سال ۱۴۰۰، ۲۰هزار تن گندله و ۱۰۰هزار تن کنسانتره فروخت و مجموع فروش سال ۱۴۰۰ خود را به حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار تن رساند. فروش کنور در اسفند ماه، با جهشی ۱۱۴درصدی نسبت به ماه گذشته همراه شد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز حدود ۹درصد رشد کرد.

لازم به ذکر است که علاوه بر تولید، حجم فروش سال ۱۴۰۰ کنور نیز با افت مواجه شد و کاهشی ۲۰درصدی را تجربه کرد.

افزایش درآمد به لطف صعود نرخ فروش


کنور در اسفند ماه درآمدی ۳۵۵میلیارد تومانی از فروش محصولاتش کسب کرد که بیش از دو برابر درآمد بهمن ماه شرکت بود و رشدی ۴۵درصدی را نسبت به اسفند سال ۹۹ ثبت کرد.

حدود ۲۸۰میلیارد تومان از این مبلغ، حاصل فروش محصول کناسنتره شرکت بوده و باقی آن، از فروش گندله به دست آمده است.

به این ترتیب مجموع درآمد کنور از فروش محصولاتش در سال ۱۴۰۰، به رقم سه هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال گذشته، ۳۶درصد افزایش یافته است.

البته باید توجه کرد که بخش عمده این افزایش درآمد به واسطه رشد نرخ‌های فروش محصولات کنور بوده و نه بهبود عملکرد شرکت. برای مثال، نرخ فروش گندله تولید شده در کنور، در یکسال گذشته حدود ۳۱درصد افزایش یافته و از دو میلیون و ۷۷۴هزار تومان به ازای هر تن، به سه میلیون و ۶۴۱هزار تومان رسیده است.

گراف زیر، عملکرد ماهانه کنور را از ابتدای اسفند ۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۰ نمایش می‌دهد.

تحلیل سهام «کنور» در سال جدید / مسیر کماکان نزولی است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده