تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۵۵۲۳۰

مدت زمان صدور پروانه تحقیق و توسعه در خراسان رضوی کوتاه شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مدت زمان صدور پروانه تحقیق و توسعه در این سازمان با تفویض اختیار صدور این پروانه به استانها، در سال جاری به ۲ روز کاری کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی روز دوشنبه با اشاره به ضرورت توجه بخش‌های تولیدی، تجاری و خدماتی به موضوع تحقیق و توسعه افزود: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های در دست اقدام توجه به زیرساخت‌های نرم در کیفی‌سازی تولیدات صنعتی و خدمات تجاری است که می‌تواند منجر به به کارگیری مناسب منابع و رقابت‌پذیری محصولات باشد.

وی اظهار داشت: صدور پروانه تحقیق و توسعه برای هدایت و کمک به رشد این فعالیت‌ها برای همه واحد‌های تولید کننده کالا و ارایه دهنده خدمات مرتبط با صنایع، معادن، اصناف، شرکت‌های بازرگانی و اتحادیه‌های صنفی قابل انجام خواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: جمع کل پروانه‌های صادره تحقیق و توسعه برای بنگاه‌های اقتصادی در استان ۴۰۰ مورد است که از این تعداد ۴۱ پروانه در سال ۱۴۰۰ صادر شده است.

رجبی افزود: واحد‌های دارنده پروانه تحقیق و توسعه در اولویت ارایه خدمت برای مانع‌زدایی در فرآیند‌های مربوطه هستند و رشته گروه‌های مختلفی نظیر صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، صنایع نساجی و پوشاک، خودرو و نیرومحرکه، صنایع معدنی و سلولزی، برق و الکترونیک، ماشین‌سازی، ساخت و تجهیزات، کانی‌های غیرفلزی و خدمات فنی و مهندسی به موضوع تحقیق و توسعه مهیا شده‌اند که اصلاح و بهینه‌سازی زنجیره تامین و عرضه را در تولیدات نهایی خواهند داشت.

وی اظهار داشت: ایجاد بخش تحقیق و توسعه در همه واحد‌های صنعتی، تجاری، معدنی و خدماتی خراسان رضوی رویکردی است که علاوه بر زمینه‌سازی به منظور طراحی محصولات جدید، بومی‌سازی، افزایش سهم مواد داخلی در تولید می‌تواند موجب کاهش قیمت تمام شده کالا و ارتقای بهره وری شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تحقیق و توسعه اساس کیفی‌سازی تولیدات است، افزود: تحول رفتاری، کارآفرینی سازمانی و بازطراحی مدل‌های جدید کسب و کار از نتایج قابل ارزیابی اجرایی شدن شاخص‌های تحقیق و توسعه است که نقش ارزنده‌ای در ارتقای بهره وری صنعتی خواهد داشت.

پنج هزار و ۳۴۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۸۴ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۴ هزار و ۴۹۴ نفر در خراسان رضوی پروانه بهره برداری دارند که سهم آن‌ها از تعداد واحد‌های دارای پروانه بهره برداری و اشتغال این واحد‌ها در کل کشور هشت درصد است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی (ایرنا)

عناوین برگزیده