تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۵۵۳۱۵
سرویس خبر : انرژی

گاز طبیعی در آمریکا رکورد زد

‌می‌متالز - قیمت گاز طبیعی در آمریکا به بالاترین رقم در ۱۴ سال گذشته رسید.

به گزارش می‌متالز، دیروز دوشنبه قیمت گاز طبیعی در آمریکا بیش از ۷ درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از نیمه دوم سال ۲۰۰۸ تاکنون به شمار می‌رود. امروز سه‌شنبه نیز قیمت گاز برای تحویل در ماه آینده در ترمینال هنری هاب به ۷.۷۹ دلار برای هر یک میلیون بی‌تی‌یو رسید. این قیمت تقریبا دو برابر رقمی است که در آغاز سال ۲۰۲۲ به ثبت رسیده بود.

به گفته اوله هنسن، رئیس بخش تحلیل کالای ساکسو بنک، در هفته منتهی به ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) سرمایه‌گذاران با پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها، برای دومین هفته اقدام به خرید قرارداد‌های طلا، غلات و گاز طبیعی کردند. برخی کارشناسان معتقدند، تلاش اروپا برای تامین گاز مورد نیاز از منابع غیرروس از جمله دلایل افزایش قیمت گاز طبیعی به شمار می‌رود.

هنسن گفت: دمای پایین‌تر از حد نرمال و افزایش صادرات که به کاهش ۱۸ درصدی ذخایر گازی منجر شده، از دیگر دلایل افزایش قیمت‌ها بوده است.

به گزارش اویل پرایس، در پی اعلام خبر تلاش اروپا برای تحریم خرید گاز و نفت روسیه که یکی از عوامل اصلی ناآرامی بازار انرژی و افزایش قیمت‌هاست، گفته می‌شود روسیه قصد دارد گاز خود را به هر قیمتی به فروش برساند.

بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی، افزایش تقاضای داخلی و رشد صادرات ال. ان. جی موجب شد تا ذخایر گاز طبیعی آمریکا در پایان زمستان به پایین‌ترین سطح در سه سال اخیر کاهش پیدا کند. همچنین به دلیل برداشت زیاد، تا پایان ماه مارس (۱۱ فروردین) ذخایر زیرزمینی گاز طبیعی آمریکا در ۴۸ ایالت به کمترین رقم از سال ۲۰۱۹ رسید.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده