تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۵۵۲۴۱
سرویس خبر : انرژی

افزایش قیمت گاز در آمریکا به بالاترین رقم طی ۱۴ سال گذشته

‌می‌متالز - افزایش صادرات گاز آمریکا به اروپا برای جایگزین کردن گاز روسیه و بالا رفتن مصرف داخلی به خاطر سرمای هوا، قیمت گاز طبیعی این کشور را به بالاترین رقم طی ۱۴ سال گذشته رسانده است.

به گزارش می‌متالز، شاخص قیمت گاز طبیعی آمریکا بیش‌از ۷ درصد در روز دوشنبه بالا رفت و به بالاترین رقم طی ۱۴ سال گذشته رسید. دلیل این افزایش قیمت افزایش صادرات آن به اروپا برای جایگزینی گاز روسیه است. گاز طبیعی آمریکا درحال‌حاضر ۷.۷۵۵ دلار در هر میلیون بی تی یو معامله می‌شود، یعنی بیش‌از دو برابر نسبت‌به آغاز سال جاری میلادی.

اول هنسون، سرپرست استراتژی کالا در بانک ساکسو گفت دمای پائین‌تر از حد انتظار و صادرات بالا به اروپا ذخایر گاز را پایین آورده و قیمت آن را افزایش داده‌است. ذخایر گاز آمریکا در حال حاضر ۱۸ درصد کمتر از سطح معمول آن قرار دارد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز جمعه اعلام کرد تقاضای بالا برای گرمایش و افزایش قابل‌توجه صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا باعث شده ذخیره گاز طبیعی این کشور در پایان زمستان به پایین‌ترین سطح طی سه‌ساله گذشته برسد. این در حالی است که تولید گاز طبیعی آمریکا هم افزایش‌یافته است.

افزایش قیمت گاز آمریکا نگرانی درمورد تورم در سراسر اقتصاد را بالا برده‌است. اطلاعات وزارت کار این کشور نشان می‌دهد تورم در آمریکا به بالاترین رقم طی ۴۰ سال گذشته رسیده که دلیل اصلی آن بالا رفتن قیمت گاز و مواد غذایی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده